Avatar billede Thomasp1 Nybegynder
26. oktober 2014 - 17:49 Der er 5 kommentarer

Skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet - hjælp!

Hej

Jeg har gennem de sidste måneder oplevet et problem, som opstår, når jeg spiller spil (League og Legends og Counter Strike). Det der sker er, at spillet går i sort og i nogle tilfælde kommer jeg fejlmeddelelsen "skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet", andre gange så går den bare i sort, men genoprettes igen.

Specs:

Windows 7
Intel Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz
NVIDIA GeForce GTX 560, Intel(R) HD Graphics 3000
7,9 GB RAM

Jeg har opdateret drivers, prøvet at reparere spillene med deres egen klient, har sat grafik ned (kører med omkring 300-fps i begge spil), har også gendannet computeren en gang.

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vil være rigtig glad for noget hjælp :)

Thomas
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2014 - 18:52 #1
den bliver nok for varm, så åben dyret og støv af (alle blæsere, køleflader, ramkredse)
Avatar billede Thomasp1 Nybegynder
26. oktober 2014 - 20:32 #2
Kunne meget vel være, at den blev for varm, da jeg har haft problemer med dette før. Dog har jeg i denne uge monteret ny luftkøler og støvsuget computeren. Så ved ikke, om det stadig kunne være dette
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2014 - 09:18 #3
Hvis du er så heldig at kende en med præcist samme nvidia gtx 560 kort, så kan i prøve at bytte kort en måneds tid. Hvis det afhjælper dit problem, så er der en periodisk fejl på dit kort. Det kan fx være en lodning, der slipper ved varme. Hvis kortet er under et halvt år gammelt, så få det byttet. Er det under to år, så kontakt sælger, og hør ang reklamation over periodisk fejl.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
27. oktober 2014 - 11:17 #4
Jeg har næste lige hjulpet en beskendt med samme problem og her var løsningen følgende:
01: Find driveren (A) på producentens hjemmeside
02: Download de to forrige versioner (B og C)
03: Afinstaller din driverer (vi fjernede også kortene fra maskinen,men det er ikke nødvendigt)
04: Genstart maksinen
05: Installer den ældste version (C) og se om problemet forsvinder. Hvis "Ja" så installer den nyere driver (B).

Det fungerede for os.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
04. februar 2015 - 13:42 #5
Afmelder overvågning af emne. Hvis mine kommentarer skal uddybes, så skriv endelige en besked.