Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2014 - 18:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ram hastighed

Jeg har en Lenovo stationær Intel Core i5 4440 @ 3.10GHz
med 8GB ram, som ifølge CPU-Z og Speccy kun kører med 798MHz.
Vil det være mærkbart, hvis jeg skiftede til 1600MHz ?
Jeg bruger hovedsagelig computeren til internettet og video.
Jeg tænker på noget i denne retning, men kan det betale sig?
http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-HyperX-Gen-DDR3-1600-DC-8GB-2214017.html
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2014 - 18:22 #1
Kan dit bundkort understøtte de hurtige ram?
Hvad hedder bundkortet?
Avatar billede buttwipe Juniormester
26. oktober 2014 - 18:27 #2
De RAM der sidder i din pc er det man kalder 1600 MHz, selvom de kun kører med 800 MHz.
Du kan læse mere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM#JEDEC_standard_modules

Det vil under ingen omstændigheder kunne betale sig at skifte dem, når du ikke bruger pc'en til andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2014 - 18:27 #3
Selvom man finder noget hardware der på papiret ser hurtigere ud, kan man ikke være sikker på at det i praksis også opfører sig på samme måde. Hardware er forskelligt fra producent til producent og jeg kan ikke bekræfte du vil får en hurtigere afvikling. Det kan kun test afsløre.
Teoretisk så burde de som jeg ser det være dobbelt så hurtige ja. Men ud fra hvilket grundlag?
Er det milli sekunder vi taler om vil du sandsynligvis ikke kunne mærke den store forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2014 - 18:28 #4
Nå fik ikke opdateret før #2 kom med indlæg :-(
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2014 - 18:40 #5
Mange tak begge 2. Så blev jeg klogere på det spørgsmål.
I bedes begge lægge et svar:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2014 - 18:48 #6
ok og tak for det.
Avatar billede buttwipe Juniormester
26. oktober 2014 - 21:48 #7
Tak for tilbuddet, men jeg samler ikke point.