Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2014 - 14:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan det betale sig at købe ny skærm?

Jeg har pt. en ældre 17" skærm i opløsningen 1280 x 1024.

Nu havde jeg besluttet at købe en ny skærm. Den er i formatet 16:10 (egner sig bedre til surf og dokumenter..., jeg skal hverken spille spil eller sen film på den) og opløsningen 1920 x 1200.

Men kan det overhovedet betale sig? Jeg mener, bliver alting (dokumenter undtaget, selvfølgelig) ikke bare mindre, så jeg alligevel ikke får glæde af den større flade? Eller...?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2014 - 14:26 #1
Fik ikke det hele med.
Den nye er en 24". Og altså 16:10 og 1920 x 1200.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. oktober 2014 - 15:02 #2
Mig bekendt så når det handler om video så er det afgørende videoens opløsning og ikke skærmens.
Dog er en hd skærm langt bedre end tft til at vise videoer og billeder..
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2014 - 15:29 #3
Hvis det er en større skærm, bliver alting større, lige som med TV.
Jeg ser dårlig, så jeg prøvede at skifte min Samsung 22" ud med en Asus SonicMaster 27" Med Bang & Olufsens ICEpower. En skøn oplevelse, alting blev mere tydeligt.
Og betragtningsvinklen er fremragende. Man kan rejse sig op fra stolen eller se skærmen fra siden, det ser alligevel godt ud.
De penge er, i alt fald for mig, givet godt ud. Jeg husker ikke prisen, men den var ikke kostbar.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2014 - 03:51 #4
Læg var for point.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. november 2014 - 12:33 #5
Hvem skal smide svar?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2014 - 22:11 #6
Nu spørger du ikke rigtig på det jeg spørger om. Så var egentlig xby. Men ser nu han ikke samler på point. Du kan få 20 af dem?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2015 - 02:08 #7
.