Avatar billede bit-phreak Nybegynder
27. oktober 2014 - 15:19 Der er 3 kommentarer

selfservice program til udlån af udstyr

hej

vi mangler et program til at håndtere udlån og afleveringer af it udstyr og andre gadgets. nogen der kender et godt system?
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
27. oktober 2014 - 15:22 #1
kom lige i tanke om at det måske var godt med lidt mere info :)

vi har 4 pc'ere kørene nu med touchskærm en håndscanner til at registrere stregkoder på udstyret.
systemet bruges til at udlåne og aflevere computere til elever på en skole. alle elverne bliver lagt ind i systemet med en csv fil manuelt hver dag. vores nuværende system er blevet temmeligt langsomt og ustabilt hvorfor vi skal se om vi kan finde en anden løsning.
Avatar billede finb Ekspert
27. oktober 2014 - 15:35 #2
Kunne det være en nfc-løsning ?
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
27. oktober 2014 - 19:06 #3
det kunne det sagtens. Vi har nfc (mifare) chip i vores studiekort allerede og bruger det til kopimaskiner. så det kan sagtens virke sammen med et program og scannere der understøtter det.
Der er dog som regel ikke den store forskel på programmerne om det er nfc eller stregkode. det er scannerne man kobler på der bestemmer det :) så hvis du har nogle forslag til et system der benytter nfc så bare kom med det