Avatar billede MortenSE Nybegynder
27. oktober 2014 - 15:58 Der er 15 kommentarer

Proceslinje forsvinder når Chrome åbnes

Hej Eksperten.dk

Jeg har for nylig rebootet min computer (lenovo), men nu forsvinder min proceslinje hver gang jeg åbner chrome.
Jeg kører på en eksterne skærm, og har prøvet at ændre opløsningen. Det virker, indtil computeren bliver slukket. Så er det forfra igen. I perioder kommer proceslinjen frem af sig selv, men så overskygger den chrome-vinduet. Dvs. at jeg ikke kan se det nederste af billedet, hvor den f.eks. ligger hentede filer ned, eller der hvor send knappen sidder i Gmail. Så skal jeg minimere vinduet for at kunne komme til. Proceslinjen er låst, og hvis jeg åbner Explorer, så virker det.

Jeg vil gerne kunne bruge chrome, og beholde min proceslinje i bunden, uden at den overskygger chorme-vinduet.

Nogle gode forslag til hvad der skal gøres?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2014 - 16:28 #1
Velkommen til.
Tænker på om den skulle åbne i fuld skærm, i stedet for normal maximeret?
På Firefox jeg bruger kan jeg trykke på fuldskærms visning, og så forsvinder proceslinjen hos mig.
I Firefox er det F11 man trykker på, og det tror jag også det er i Crome. Prøv det og se om det ændrer noget.
Ændrer det på det, så hold shift (tror jeg det er) nede når du lukker browseren. Så burde indstillingerne gemmes og huskes næste gang du åbner.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2014 - 17:02 #2
Kører du i Windows 8 tilsand.
http://i.imgur.com/akAFmJX.png
Avatar billede MortenSE Nybegynder
27. oktober 2014 - 18:54 #3
Den kører ikke i fuld-skærm tilstand, og jeg har windows 7.
Jeg lagde lige mærke til at jeg har samme problem når jeg kun kører på den bærbare skærm.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
27. oktober 2014 - 21:58 #4
Jeg kan ikke lige svare på hvad der skulle kunne være galt, kan du ikke lige legge et skærmbillede herind?

Ellers kan du prøve med systemgendannelse.
Avatar billede MortenSE Nybegynder
29. oktober 2014 - 14:25 #5
Jeg har taget et screenshot, men kan af en eller anden årsag ikke "paste" det ind i denne tråd?
Avatar billede MortenSE Nybegynder
29. oktober 2014 - 14:37 #6
Tror jeg fandt ud af det!

http://gupl.dk/715599/

På billedet kan man se de downloadede filer ligger bagved proceslinjen.
Og som nævn før er det kun en gang i mellem at jeg kan se proceslinjen når jeg har Chrome åben. Men sådan ser min skærm altså ud i dag.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
29. oktober 2014 - 15:13 #7
Prøv at gør vinduet mindre og sætte det i fuldskærm igen.
Avatar billede MortenSE Nybegynder
30. oktober 2014 - 12:30 #8
Det har jeg også prøvet, men det ændrer desværre ikke noget.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
30. oktober 2014 - 12:56 #9
Har du prøvet at systemgendanne den?
Avatar billede MortenSE Nybegynder
30. oktober 2014 - 13:10 #10
Nej, men jeg har for 3 uger siden re-installeret hele computeren, og det er efter dette, er problemet opstået. Den har i den forbindelse kørt alle opdateringer på en gang. Så jeg kan vel ikke gendanne den til et tidligere punkt? Så kommer jeg jo tilbage til da den blev re-installeret.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
30. oktober 2014 - 16:09 #11
Er det generelt alle programmer eller browserer der gør sådan?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2014 - 20:01 #12
Kører du med samme skærmopløsning på computeren som du gjorde før, og er drivere til computeren helt på plads. Tænker specielt på driver til dit grafik kort.
Avatar billede MortenSE Nybegynder
31. oktober 2014 - 11:41 #13
Jeg formoder at alle drivere er på plads. Re-installationen blev gennemført via min Lenovos eget program. Den har en knap ved siden af power-knappen, som guider en igennem en re-installation. Denne er ret simpel og "idiot-sikret" :-)
Mine programmer fungerer det fint med, så det er kun når jeg åbner en browser, at problemet opstår. Har prøvet både med Chrome og Explorer, med samme resultat.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
31. oktober 2014 - 12:12 #14
Så prøv at lukke Google Chrome (sikre dig at alle Google Chrome processer er afsluttet ved at åbne Windows Jobliste og afslut de processer af Google Chrome der køre) og prøve at nulstille Google Chrome ved at slette følgende mappe.

C:\Users\[Brugernavn]\AppData\Local\Google\Chrome
Avatar billede MortenSE Nybegynder
31. oktober 2014 - 13:33 #15
Det ændrede ikke noget :-(