Avatar billede Destroid Nybegynder
27. oktober 2014 - 16:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Simpel videnbase

Hej

Jeg er rejsende tekniker og har tit brug for at kunne slå egne noter op så derfor leder jeg efter en simpel videnbase. Med simpel mener jeg at jeg ikke skal være rutineret programmør eller lign. for at få skidtet til at virke. Funktionalitet må da gerne være en smule avanceret :-)

Jeg har selvf. nogle krav

tags
html eksport
søgefunktion (den regner jeg med at de alle har)
kategorier
subkategorier
interne/eksterne links
import af billeder
import af videoer
import af lydfiler

bonus vil være
import fra pdf/af pdf
eksport til pdf

Jeg kiggede på TiddlyWiki, den kunne jeg måske godt leve med, hvis det ikke var fordi jeg skulle have den store ledvogter eksamen for at få skidtet til at virke.

Den skal kunne køre på Windows 7 ell. 8.1

Jeg ønsker div. eksport muligheder fordi jeg ikke kan installere/køre software på kunders maskiner, og jeg fra tid til anden ikke nødvendigvis sidder på en Windows dåse.

Der er tit forbud mod at medbringe egen PC af sikkerhedshensyn, spørg mig ikke hvorfor, sådan er det bare. Men man kan altid få lov at surfe lidt på en af virksomhedernes egne maskiner, så jeg tænkte på at smide eksporterede filer på dropbox eller noget efter behov.

Jeg er spejlblank når det kommer til programmering, og jeg har ikke den fornødne tid til at sætte mig ind i det.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. oktober 2014 - 17:50 #1
Lav en mappe med viden? (Er det kun til dig eller flere?)
Når du skriver i ikke må ha pc med hvad så med usb enhed?
Hvad med tablets? (Kan få billigt ved harald nyborg (det er mere for at gøre det så simpelt som muligt)
Avatar billede Destroid Nybegynder
27. oktober 2014 - 18:22 #2
Hey

Til dem der ikke gider læse mit lange indlæg: ingen devices, gratis eller billigt, html.

Tablets er også nogo, tlf skal afleveres i vagten, så slet ingen mulighed for at have noget med selv. De undersøger mig godt nok ikke fysisk, men usb er også fyfy. Altsammen noget med sikkerhed.

Jeg kan kun komme til at surfe, en offentlig wiki er udelukket, men en wikiagtig ting jeg har i min dropbox, eller bare eksporterede html filer skulle være ok. Det var derfor jeg kiggede på tiddlywiki, det er bare en enkelt html fil med noget javascript så vidt jeg forstår det.

Det er godt nok til flere, men jeg er ligesom blevet udnævnt til rengskabsfører, da jeg er den "nye". Jeg er bare så træt af "de gamles" 60'er løsninger.

Jeg skal kunne søge på mange kriterier, derfor ønsket om tags, der SKAL være mulighed for billeder og helst også videoer.

Så jeg tænkte noget a la et helpdeskprogram, bare ikke helt så avanceret, da hverken skal modtage, eskalere, eller lukke sager og alt muligt andet gejl.

Det store problem er nok eksportering til html, jeg er ikke sikker på at helpdeskprogrammer har den slags.

Jeg har alskens bøger til rådighed, de er bare et helvede at slå op i, og tit har jeg eller andre et snigertrick de er langt bedre end hvad der kan læses i bøger.

Jeg glemte i øvrigt en detalje i mit første indlæg, det skal være gratis eller temmelig billigt, da høvdingen mener at bøger er fint, så det er selvbetalt for mig.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. oktober 2014 - 18:43 #3
Det undre mig de tillader dropbox mm.

En løsning i alle kan bruge som er bedst er nok at i køber et domæne og webhotel og derved tilgår det.
Derfra kom jeg til at tænke på en forum løsning phpbb da der deri er en søgefunktion og siden bliver holdt lukket..
Avatar billede Destroid Nybegynder
29. oktober 2014 - 15:38 #4
Hey

Jeg er heller ikke sikker på at de tillader dropbox, men hvis man ikke spørger kan man ikke få nej :-), og der er pt. ingen retningslinier for dropbox og lign.

Jeg vil overveje den med domæne og webhotel.

Det ser ikke ud til at andre har lyst til at byde ind, kast et svar så får du points, selvom det ikke løste mit problem lige umiddelbart.

Tak for din tid
Avatar billede Blueeyez Mester
29. oktober 2014 - 16:22 #5
det er den mest funktionsdygtige og gratis udover domæne og webhotel, men måden jeg ser det for mig så er jeg ret sikker på det er den rette løsning :-)
Tja den dag de laver reglen imod dropbox mm sÅ er der jo en ny udfordring for dig..