Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
27. oktober 2014 - 17:04 Der er 19 kommentarer

Gendannelse af MacBook pro

Jeg installerede Yosemite på min MacBook Pro, der er knap 4 år gammel og den kunne ikke køre det, så jeg trykkede cmd+alt+r ved start for at gendanne min MacBook. Jeg valgte at gendanne udfra min eksterne, som jeg bruger til Time Machine.

Problemet er: nu er den gendannet, men når jeg starter min MacBook op, så går den automatisk ind i "hjælpeprogrammer" det var her jeg gendannede den. Jeg har ingen ide om hvad jeg skal gøre??

Skal jeg geninstallere Lion? Selvom jeg har gendannet den udfra Time Machine??

Min MacBook har ikke virket i 1 uge nu, og det er mega frustrerende, så håber i kan hjælpe??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. oktober 2014 - 19:02 #1
Hej, Jonas.

  Ren nysgerrighed: Hvilke problemer fik dig til at droppe Yosemite? Jeg opdaterede en Macbook Pro fra '11 og det kører suverænt - jeg har bestemt ingen planer om at vende tilbage.

De bedste hilsner
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
27. oktober 2014 - 19:17 #2
Hej, min MacBook frøs hver gang jeg startede den op. Og kunne læse, at den ikke kunne trække opdateringen, så måtte gendanne..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. oktober 2014 - 19:56 #3
Ja, er selv forholdsvist grøn på Mac, men aldersmæssigt er de jo ens. Min triller på en Core i7 m. 8Gb RAM og Yosemite kører virkelig fint.

Men om ikke andet må du jo kunne lave en USB-pind med Mavericks at installere fra bunden fra?
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
27. oktober 2014 - 20:07 #4
Det eneste jeg kan er at gendanne fra ekstern, som jeg har gjort, eller at geninstallere Lion. Det har jeg også gjort, men ikke efter at have gendannet fra ekstern. Når jeg tænder den nu, så kan jeg slet ikke komme ind i selve operativsystemet.. :(
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
27. oktober 2014 - 21:37 #5
MacBookJonas hvad sker der når du tænder for den, der gør at du ikke kommer ind i operativsystemet?
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
27. oktober 2014 - 21:45 #6
Når jeg tænder for den, så går den direkte ind på hjælpeværktøjer, som er det samme som når man trykker cmd+alt+r ved opstart
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
27. oktober 2014 - 22:24 #7
Prøv at gendanne computeren igen.
Jeg ved ikke så meget om MacBooks, men jeg prøver at se om jeg ikke kan hjælpe dig med at løse problemet.
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
27. oktober 2014 - 22:38 #8
Tak :) jeg prøver at gendanne Lion :)
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
27. oktober 2014 - 22:40 #9
Jeg har tændt den og en mappe med et spørgsmålstegn blinker??
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
27. oktober 2014 - 22:50 #10
Nu har jeg sat min eksterne til og den går direkte til Mac os X hjælpeprogrammer..
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
27. oktober 2014 - 23:18 #11
Der er også mulighed for at slette alt fra HD?
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
28. oktober 2014 - 18:24 #12
Det virker stadig slet ikke? Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
28. oktober 2014 - 19:17 #14
Tak, men det virker desværre ikke. Jeg har prøvet at holde alt/option inde og så viser den kun "internet recovery" medmindre min eksterne er slået til, så kan jeg vælge den, men havner direkte tilbage til hjælpeværktøj ..
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. oktober 2014 - 19:48 #15
Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig mere, hvis der ikke er andre der har nogle løsningsforslag kan du jo prøve at kontakte Apple-support på 80249625.
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
28. oktober 2014 - 20:10 #16
Hvad betyder dette: der blev fundet problemer med partitionsoversigten, som måske kan forhindre start.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. oktober 2014 - 22:00 #17
Formenlig harddisk fejl, enten hardware, software eller filsystem messigt.

Det kan forhindre opstart på grund af fejl.

Hvis du kan så prøv at formater harddisken og geninstaller Lion.
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
28. oktober 2014 - 22:20 #18
Tænkte det nok, så jeg slettede det der var på harddisken og geninstallerede Lion, men bliver mere og mere sikker på at harddisken er gået i stykker.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. oktober 2014 - 22:41 #19
Ja, det tyder på at harddisken er gået i stykker.