Avatar billede christian94 Nybegynder
27. oktober 2014 - 17:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CyanogenMod på HTC Legend

Hej eksperten.
Jeg kunne godt tænke mig at installere CM på min gamle htc legend, men vil stadig gerne have mulighed for at gendanne telefonen til oprindeligt. Er det, det der hedder et "goldcard"?.
Avatar billede conz Juniormester
27. oktober 2014 - 21:51 #1
Du behøver ikke Gold Card for en Legend. Gold Card er kun til nogle HTC telefoner, der ikke kan rootes på normal vis. Efter at du har unlocked din bootloader, så kan du roote din telefon, og flashe ROMs på som fx CM eller stock ROM (altså den oprindelige).

Der er en fin guide her:
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_legend

Som indskud til guiden, lige før "Installing CyanogenMod from recovery", så gå tilbage ind i ClockworkMod, scroll ned til "Backup and Restore" og vælg "Backup" - så gemmer den hele din nuværende telefon på SD kortet. Kopier det over på din computer og behold det. Så kan du altid gendanne hele telefonen tilbage til oprindelig.
Avatar billede christian94 Nybegynder
28. oktober 2014 - 07:49 #2
Altså med gendanne hele telefonen mener du så også htc's stock Rom? Er der stadig mulighed for at benytte ruu på htx legend? Og hvad skal man downloade for at få ruu? :-)
Avatar billede christian94 Nybegynder
28. oktober 2014 - 08:44 #3
Htc*
Avatar billede conz Juniormester
28. oktober 2014 - 13:06 #4
Det afsnit om at gendanne, der mener jeg at:
Du tager en backup af din telefon, sådan som den er nu. Og så kan du gendanne den senere hen, så får du din telefon tilbage, sådan som den er nu. Så ja, med stock rom, dine indstillinger, apps osv.

Du kan også altid flashe en stock rom - så får du en hel "ren" telefon med stock HTC rom. Det er der, der hedder RUU.

RUU (ROM Update Utility) er hvad stock ROMs hedder til HTC telefoner. Det er ikke en ROM som sådan, men nærmere et værktøj, der kan installere stock på din HTC. Du kan fx finde RUUs her: http://androidruu.com/?developer=Legend også skal du bruge HTC Sync for at installere det på din telefon: http://www.htc.com/us/software/htc-sync-manager/
Avatar billede christian94 Nybegynder
28. oktober 2014 - 15:01 #5
Super så er den klar til at blive rootet ;)
Avatar billede christian94 Nybegynder
28. oktober 2014 - 15:01 #6
hov smid lige et svar op
Avatar billede conz Juniormester
28. oktober 2014 - 16:30 #7
Det lyder godt =)