Avatar billede nyegaard84 Nybegynder
28. oktober 2014 - 09:48 Der er 1 løsning

Philips TV vs. Philips Soundbar melder HDCP error

Hej Alle

Jeg har et Philips TV (37PFL7605H/12) og en Philips Soundbar (Soundbar Home Theater HTS7140/12).

Mit problem er, at nu er billedevisningen stået af, selvom det har virket tidligere! Når jeg starter den op, viser den opstartslogoet, men så snart den skal til at vise indhold, bliver skærmen sort. Dog brokker den sig ikke over at der ikke er noget signal. Jeg kan godt få lyd ud af Soundbaren, hvis jeg sætter en dvdskive i, men intet billede.

HDMI ARC virker bare ikke...hvilket det har gjort tidligere!

Jeg syntes selv, at jeg har testet for fejl på alle mulige leder og kanter! Så jeg håber at i kan hjælpe mig!

Jeg har prøvet følgende:
- Jeg har slået HDMI ARC fra på TVet og på Soundbaren
- Jeg har prøvet at sætte Soundbaren til et andet Philips TV af ældre model, som ikke understøtter ARC, hvor billedet vises.
- Jeg har prøvet med 3 forskellige HDMI kabler, hvilken version ved jeg ikke!
- Jeg har sat Soundbaren i alle 4 HDMI udgange i TVet
- Jeg har testet alle HDMI udgangene med min Boxeebox.
- Jeg har pillet alle andre stik/udgange ud af Tvet.
- Jeg har opdateret firmwaren på begge enheder.
- Jeg har prøvet diverse støvsugninger af begge enheder.

Det skal siges, at jeg har investeret i 2 Sonos enheder, 1 play:one og en Connect, hvor Connect er planen at den skal tilsluttes soundbaren. Jeg kan ikke forestille mig at det skal have noget at gøre med sagen, men jeg har opdaget problemet da jeg begyndte at sætte Sonos til.

Jeg syntes jeg har fejltestet, så jeg ikke kan udelukke noget som helst! Soundbaren virker på en anden enhed. HDMI udgangene på TVet virker med andre enheder. HDMI kablerne virker med andre enheder. Jeg har en halv mistanke om at det kan være ARC funktionen der laver ballade, men alligevel ikke, da jeg har prøvet at slå det fra på begge enheder. Så jeg er virkelig lost!

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede nyegaard84 Nybegynder
21. maj 2015 - 09:24 #1
Lukket