Avatar billede argememnon Nybegynder
28. oktober 2014 - 18:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Crossfire eller nyt Grafikkort?

Nu hvor UBI-soft har offentliggjort specs til AC unity, så må jeg jo nok se i øjnene at mit Club 3D Radeon 7870xt jokercard er en tand for småt.
Så jeg overvejer at opgradere. Jeg har fundet et R9 290 kort med 4 GB ram til 2200 kr.

Men jeg overvejer at spare 800 kr. og købe et Radeon 7870 kort og lave Crossfire over til mit 7870xt. Jeg er klar over, at det vil være 7870 kortet vil trække lidt ned i forhold til 7870xt. Ulempen er selvfølgelig også at det kun er 2 GB ram på de to kort. Min maskine burde kunne trække det, da jeg har en PSU på 700 watt.

Min processor er en i5 3570k på et Asrock Z77 Extreme4 bundkort.

Hvad er for og imod Crossfire kontra nyt kort?
Avatar billede matlerbru Nybegynder
28. oktober 2014 - 21:16 #1
Det eneste for her er prisen, r9 290, vil køre bedre en de andre i crossfire.
Avatar billede argememnon Nybegynder
28. oktober 2014 - 22:14 #2
Okay... hvad er problemet med Crossfire?
Avatar billede matlerbru Nybegynder
29. oktober 2014 - 08:29 #3
Crossfire er fint, der kan bare gå en del galt under opsætning, det virker ikke i alle spil, og med de kort vil det være bedre at opgradere til et enkelt som er bedre.
Avatar billede argememnon Nybegynder
29. oktober 2014 - 12:28 #4
Argumentet med at det ikke virker i alle spil, er nok det bedste argument imod Crossfire.

Tak for svaret