Avatar billede matlerbru Nybegynder
28. oktober 2014 - 21:11 Der er 5 kommentarer

Computer crasher

God aften!
Jeg har i den sidste tid haft problemer med min stationære computer, den crasher programmer ret ofte, kommer med streger hen over skærmen, og lukker ned med en blå skræm.

De programmer som jeg har haft problemer med er:
Battle.net, klienten til wow. Den crasher lige efter jeg logger ind.
Chrome kommer efter med en ''øv'' besked og forklarer mig at der er gået noget galt.
Internet explorer fejler bare og lukker ned.

Derudover kommer computeren med en blå skærm, med en stor sur smiley, og en besked om at der er gået noget galt og at der genstartes.

Der er også begyndt at komme forskelligt farvede streger hen over skærmen.

Det hele sker i perioder, ud over det med battle.net, som sker hele tiden.

Jeg har i dag formateret computer, og det har ikke hjulpet på noget, så jeg er blevet i tvivl om hvor vidt det kan være noget hardware som den er galt med.

Min computer består af:
Asus p8z77 v-lx
8Gb ram
Intel core i5 3570K (ikke overclocked)
Nvdida 770, 3 måneder gammelt.
Samsung 820 SSD

Håber der er nogle af jer gode mennesker som har en ide om hvad der er galt, og hvad der kan gøres ved det!
Avatar billede supportsiden Professor
29. oktober 2014 - 00:38 #1
Har du scannet den for virus ? prøv med Trend Micro Housecall og vælg fuld scan under avanceret.

Måske er din strømforsyning for lille til det nye grafikkort i den PC ?
Du må kigge på hvad det forskellige bruger i max belastning og så lægge 50-100 Watt til. Du skal nok regne med absolut minimum 600W til en spille maskine med det kort.
For GeForce GTX 770 :
Thermal and Power Specs:
  230 WGraphics Card Power (W)
  600 WMinimum Recommended System Power (W)
Har du sat strøm til powerstikkene på kortet ?
Avatar billede matlerbru Nybegynder
29. oktober 2014 - 08:02 #2
Jeg har en corsair g600 strømforsyning, og da jeg har formateret computer kan der vel ikke være virus tilbage, kan der?
Avatar billede supportsiden Professor
29. oktober 2014 - 10:36 #3
Jo det kan der faktisk godt,hvis det er meget ondsindet. Der kan jo også ligge virus i noget du installerer eller på en USB stick du bruger.

Kør http://housecall.trendmicro.com/ kør en fuld scanning !
og
http://free.antivirus.com/us/rootkit-buster/index.html

Du kan ikke regne med dit eget antivirus (for det har du vel) da det kan være inficeret.

Men det er nok PSU'en du skal kigge på. Navnet siger mig at den er på 600W, altså minimums størrelsen for det grafik kort.

Det er også vigtigt at PSU'en ikke er støvet til og at der er luft omkring
grafikkortet samt et godt flow af luften gennem kabinettet så tingene ikke løber varme. Måske en ekstra blæser kan gøre det.
Men jeg vil sætte mine penge på en større PSU - 750W.
Avatar billede matlerbru Nybegynder
29. oktober 2014 - 12:51 #4
Jeg vil prøve!
Avatar billede supportsiden Professor
05. november 2014 - 15:03 #5
?