Avatar billede sabumnim Novice
28. oktober 2014 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

menu include notice undefined index

Hejsa alle,

Jeg sidder med et lille problem, som jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg har et lille setup hvor jeg inkluderer nogle filer i en index.php og via menu strukturen henter de forskellige sider ind i content.

Men jeg får en "undefined index", som skyldes at index ikke er sat idet jeg ankommer på siden index.php.

Jeg har prøvet følgende, men det virker ikke.
Nogen der kan hjælpe?

<?php
if(isset($_POST['underside']))
    $underside = $_POST['underside'];
else
    $underside = false;
?>
<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?underside=side1.html "';
if(!isset($_GET["underside"] )|| $_GET['underside']=="side1.html") echo " class='active'"; ?> >side 1</a>

<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?underside=side2.html"';
if($_GET['underside']=="side2.html") echo " class='active'"; ?> >side 2</a>

<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?underside=side3.html"';
if($_GET['underside']=="side3.html") echo " class='active'"; ?> >side 3</a>

<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?underside=side4.html"';
if($_GET['underside']=="side4.html") echo " class='active'"; ?> >side 4</a>

//Carsten
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. oktober 2014 - 08:57 #1
Sät en isset på alle sammen og pröv at ändre || til &&. Desuden bruger du både POST og GET.
Avatar billede sabumnim Novice
29. oktober 2014 - 21:27 #2
Super cool, tak Michael.
Det gjorde udslaget. Havde ikke lige observeret at jeg havde anvendt GET/POST. Men nu virker det perfekt og jeg får ikke nogen notice mere.

Michael, kast et svar så kaster jeg nogle point, og et tak for hjælpen!!!

<?php
if(isset($_GET['underside']))
    $underside = $_GET['underside'];
else
    $underside = false;
?>
<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?underside=side1.html "';
if(isset($_GET["underside"] )&& $_GET['underside']=="side1.html") echo " class='active'"; ?> >side 1</a>

<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?underside=side2.html"';
if(isset($_GET["underside"] )&& $_GET['underside']=="side2.html") echo " class='active'"; ?> >side 2</a>

<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?underside=side3.html"';
if(isset($_GET["underside"] )&& $_GET['underside']=="side3.html") echo " class='active'"; ?> >side 3</a>

<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?underside=side4.html"';
if(isset($_GET["underside"] )&& $_GET['underside']=="side4.html") echo " class='active'"; ?> >side 4</a>

//Carsten
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. oktober 2014 - 22:21 #3
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter dit eget svar, så spørgsmålet lukkes.
Avatar billede sabumnim Novice
30. oktober 2014 - 10:52 #4
Ok jamen igen et stort tak, Michael.

Fedt at du lige kunne se en løsning på mit problem :-)

//Carsten
Avatar billede sabumnim Novice
30. oktober 2014 - 10:52 #5
Henter selv point da Michael ikke ønsker dem