Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
29. oktober 2014 - 01:09 Der er 3 kommentarer

Kan jeg bruge min eksterne HD fra MacBook til pc?

Jeg vil lige høre om det er muligt at bruge mine filer fra den eksterne harddisk jeg brugte til min MacBook som time Machine til en bærbar Windows computer?

Jeg har nogle vigtige dokumenter og min MacBook er brudt sammen.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. oktober 2014 - 07:28 #1
Den eksterne disk med Time Machine backup har diskformatet Mac OS Extended. Windows kan ikke se dette format.
Du er nødt til at alliere dig med en anden Mac bruger for at få filerne over på et andet medie.
Hvis disken skal bruges til Windows, skal den formateres til NTFS. Men ikke før filerne er flyttet.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. oktober 2014 - 07:49 #2
Nu har jeg ikke selv rodet med det, men det lader til at Linux Ubuntu kan læse fra HFS+ Om den kan skrive er mig en gåde og vil nok hellere gå efter at få dataen ud så hurtigt som muligt :-)

Der er tråde om det hvis du googler efter det fx endte jeg på den her: http://superuser.com/questions/84446/how-to-mount-a-hfs-partition-in-ubuntu-as-read-write

Vil dog anbefale dig ikke at pille ved disken før du har en backup af dataen..
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. oktober 2014 - 08:07 #3
#1 fortsat.
Mac kan læse fra, men ikke skrive til en NTFS formateret disk.
Mac kan både læse fra og skrive til en Fat32 formateret disk, men formatet kan ikke håndtere filer større end 4 GB pr. stk.