Avatar billede booyaka Nybegynder
29. oktober 2014 - 15:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Data fra word skabelon til excel, er dette muligt?

Hej.
Jeg sidder med et problem. Jeg skal lave en skabelon til indtastning af informationer i forhold til opdateringer af arbejdsforløb.

Min chef, vil gerne have alt dataen samlet i et excel ark.
Sådan at folk kan hente en skabelon, skrive deres data ind. Gemme den skabelon, da den skal sendes videre til en anden instans, men idet de gemmer den, skal dataen "på magisk vis" kopieres over i et excel ark.

Han er sikker på at det kan lade sig gøre, jeg kan ikke rigtig greje om det er muligt.

Der er en del restriktioner i det.
Det hele foregår i et lukket system, der kun kan køre word 2003 og excel 2003. Systemet kan kun behandle wordskabeloner men man godt i systemets filsystem lægge excel ark ind.

Jeg håber der er nogen der kan enten skyde projektet end eller pege mig i den rigtige retning mod en løsning.

De venligste hilsener.
Booya
Avatar billede finb Ekspert
29. oktober 2014 - 16:06 #1
Anbefaling: Anbefal din chef, at I kun bruger Excel til hele processen, og med datavalidering, så de ansatte kun kan taste rigtigt.
Avatar billede supertekst Ekspert
29. oktober 2014 - 16:50 #2
Det er muligt ved hjælp af VBA.
Avatar billede booyaka Nybegynder
29. oktober 2014 - 17:27 #3
Hej Finb. Det foreslog jeg ham til at starte med. Men da ikke alle de medarbejdere der skal skrive, er specielt IT kyndige, så mente at han at de skabeloner der var lavet i word kunne laves om.

Supertekst -  Jeg har tidligere lavet nogen userforms i excel ved hjælp af VBA, men jeg må indrømme at  jeg ikke kan gennemskue, hvordan jeg kan overfører fra word til excel. Eller fra en skabelon til et specifikt excel ark?
Avatar billede supertekst Ekspert
29. oktober 2014 - 17:50 #4
I VBA er det muligt at definere referencer fra f.eks. fra Word til Excel. D.v.s. når dokumentet lukkes skal data herfra overføres til en given Excel-fil.

Hvilke komponenter er der anvendt i skabelonen til definition af de enkelte felter?
Avatar billede booyaka Nybegynder
31. oktober 2014 - 09:16 #5
Der er brugt "kontrolelementer for alm. tekst.
Avatar billede supertekst Ekspert
31. oktober 2014 - 09:44 #6
Ok - har du mulighed for at sende en kopi af en skabelon?
@-adresse under min profil.
Avatar billede booyaka Nybegynder
30. december 2014 - 15:30 #7
Hej allesammen. Undskyld den lange ventetid. Jeg ved at det er dårlig stil. Mht. til projektet for det her endte, vi i en helt anden løsning, da et nyt intranet blev sat på som projekt. Kunne i lægge nogen svar så jeg kan fordele nogen point, for jeres hjælp?
Avatar billede supertekst Ekspert
30. december 2014 - 15:38 #8
Ok - og godt nytår