Avatar billede daphne Novice
29. oktober 2014 - 17:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyeste javaupdate gør mit system laaaangsomt

Siden jeg installerede den nyeste version af Java (september/oktober 2014), synes jeg godt nok, at mit internet kører laaaangsomt.

Jeg bruger Windows 7, og benytter primært Google Chrome og Mozilla browsere.

Før kunne jeg have op til flere browservinduer åbne, men nu kan jeg knap nok have mere end 1 vindue åbent samt programmer på pc'en, når jeg sidder der, og hastigheden er forringet med over 100% i forhold til før updaten.

Jeg håber inderligt, at nogen sidder inde med lyset, og kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre, for at få det til at virke okay igen.

På forhånd tak.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2014 - 20:44 #1
det er så ikke java - men fordi du fik noget snavs fra oracle sponsorer med ned samtidig. Fx toolbars i dine browsere, så der er flere, der logger din internettrafik.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
efter et par sekunder downloader den automatisk - kør programmet - det fjerner den slags slam.
29. oktober 2014 - 20:51 #2
Hmmm... Pga. mistanke ->

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
29. oktober 2014 - 20:51 #3
Ti hi ... det var vi enige om  :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2014 - 21:17 #4
#karise - det er din eget skyld. Det er dig, der har fået mig til at bruge og anbefale programmet. Det virker jo i 99% af tilfældene med slam på pc.
Avatar billede daphne Novice
08. november 2014 - 15:24 #5
Har prøvet det hele, men lige meget hjælper det :-( så jeg lukker spørgsmålet her.