Avatar billede Witten Nybegynder
30. oktober 2014 - 11:36 Der er 2 kommentarer

Ny tekstfil - VBA - Attachmate EXTRA!

Hej.

Jeg har lavet en makro der egentlig gør det den skal gøre, men i stedet for at jeg hver gang skal gemme den tekstfil makroen skriver til, ville det være dejligt, hvis der var en måde hvorpå man kunne få makroen til at oprette en ny tekstfil, hver gang den kører, som den så kan skrive til i stedet.

Er dette muligt?

Navngivningen skulle helst gerne være systematisk, fx efter dato eller lignende.

OBS! det er ikke til Excel, men Attachmate EXTRA!
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
30. oktober 2014 - 13:16 #1
Hvis det bare er i gangske almindelig Windows programmering i Visual Basic så er det meget enkelt, du bruger bare "Date" klassen og konverterer datoen til en streng og så har du filnavnet.

Her er et kode eksempel:
Dim mappe As String ' Denne variabel skal være lig med stien til den mappe du vil gemme filerne i.
        Dim dato As Date = Date.Now
        Dim streamwriter As New StreamWriter(mappe & "\d. " & dato.Day & "-" & dato.Month & "-" & dato.Year)
Avatar billede Witten Nybegynder
11. november 2014 - 08:30 #2
Hej, tak for dit svar, men...

Jeg kan ikke få det til at virker. Jeg har prøvet, men tror umiddelbart, at det ikke kan bruges i denne situation. Attachmate er, efter hvad jeg har observeret, lidt anderledes end hvis man fx skulle lave en makro til Excel.