Avatar billede zaico Nybegynder
30. oktober 2014 - 17:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Slip af med TDC homebox

Hej

Jeg har pt. en TDC linje med Pair Bonding og VDSL2 hvor de har sat et DSL bonding modem op fra Sagem og det er så forbundet til en Homebox via RJ45 kabel til Homeboxens ethernet 5 port også markeret WAN. Det skal også nævnes at jeg har en fast dynamisk ip da jeg har egen server stående.

TDC selv siger man godt skulle kunne sætte en anden router til og at det skulle "bare virke" men det gør det sjovt nok ikke.

Min egen router er en Asus RT-AC87U helt funklende ny, og når jeg tilslutter den til modemmet så får den ikke hul igennem. I Asus routeren kan jeg vælge en del forskellige måde den skal oprette forbindelsen på og lige meget hvilken jeg prøver kommer jeg ikke igennem, den kan også klone MAC adressen fra TDCs Homebox, men det gør heller ingen forskel...

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at slippe for den skide Homebox da den er det værste der findes hvad angår indstillinger og muligheder, og så er det bare dumt at bruge strøm på den...

Jeg har læst om andre der har fået det til at virke uden Homebox, men har ikke kunne finde nogen der har et bonding modem som har fået det til at virke..

Så er der en der ude, enten fra TDC eller en der har viden eller held med at få egen router til at virke med et Sagem f@st 4318 DSL Binding modem så vil jeg blive meget glad for lidt hjælp, for jeg er ved at koge over...

/Alex
Avatar billede jk45 Forsker
30. oktober 2014 - 17:24 #1
Hej

Tror bare du skal være tålmodig, lease tiden er op til 2 timer og før din ip er fri vil den nye router ikke få tildelt en wan ip

Jan
Avatar billede zaico Nybegynder
30. oktober 2014 - 17:35 #2
Ja det tænkte jeg også, men har haft modem og Homebox slukket hele natten og her til morgen da det ikke havde gjort nogen forskel ringede jeg og bad dem om at frigive IPen, det gjorde dog heller ingen forskel.. Jeg er lidt usikker på om det binding modem nu også fungere som et normalt modem, så om det kun er en medie konverter der samler de to linjer eller om det også virker som modem.. :-S
Avatar billede jk45 Forsker
30. oktober 2014 - 18:57 #3
Det gør det, så længe det er det hvide sagem modem med det røde lan stik.

Det er et helt normalt modem blot til PB. Jeg lever af at installerer den slags og har også haft nogle stykker af dem hvor kunden selv havde en router. Homeboxen skal bare helt væk.

mvh

Jan
Avatar billede zaico Nybegynder
30. oktober 2014 - 20:12 #4
Okay fedt Jan. Lige dig jeg håbede ville svare...

Men har du så en ide til hvorfor den ikke gider komme på?

og den nye router skal bare sættes til at hente WAN IP fra nette selv om jeg har fast dynamisk IP, korrekt?

VH
Alex
Avatar billede zaico Nybegynder
30. oktober 2014 - 20:15 #5
Så slet ikke det var dig, Jan, der også svarede før.. ☺️
Avatar billede jk45 Forsker
31. oktober 2014 - 17:49 #6
Hej

Jeg har tjekket op på det og det er et almindeligt modem, blot til pb. Det er korrekt at din wan port på din egen router skal hente via dhcp.

mvh

Jan
Avatar billede zaico Nybegynder
01. november 2014 - 09:14 #7
Hmm underligt så, har nu haft den sat til hele natten med DHCP på WAN og der var ikke forbindelse her til morgen... :(

Men lige så snart jeg sætter homeboxen til er der forbindelse...

Kan der være en speciel konfiguration på det modem?

Jeg har også prøvet med at klone homeboxens MAC adresse men det gjorde heller igen forskel...

Jeg er sikker på det kan lade sig gøre, for det har du jo selv set, men om der er ene eller anden lille detalje der skal være der som gør det driller...

vh
Alex
Avatar billede zaico Nybegynder
01. november 2014 - 11:58 #8
Jeg har også prøver med at tilslutte min pc direkte til modemmet og det gør ingen forskel, den kan heller ikke få en forbindelse...
Avatar billede zaico Nybegynder
01. november 2014 - 14:57 #9
Jeg har nu leget med wireshark og fundet ud af at modemmet har en LAN ip der hedder 192.168.2.1 og hvis jeg så giver min pc 192.168.2.10 eks. så kan jeg komme ind på dens webinterface, men jeg kan ikke komme videre ud på internettet på trods af at modemmet melder den har forbindelse..

I webinterfacet står der at den har en WAN IP der hedder 10.230.80.xxx men det er jo en privat adresse til local net, så det må næste være fordi TDC bruger noget vlan mellem dslam og modem...
Avatar billede zaico Nybegynder
01. november 2014 - 16:16 #10
Ha. eller

Nu har jeg fanget DHCP discover og offer mellem TDC DHCP server og homeboxen og kan kun konstatere at jeg har prøvet med de indstillinger... ;(

Så det hjalp ikke så meget andet end at bekræfte at den får IP via DHCP, og sætte et kæmpe spørgsmålstegn ved hvorfor min egen router og pc så ikke kan få tildelt IP...

Men sandheden er der ude, og svare stiger mig sikker lige i ansigtet...
Avatar billede zaico Nybegynder
01. november 2014 - 18:02 #11
Ringer til TDC i morgen og høre om der måske er et flugeben et sted, ala det som Thomas skriver om her http://forum.tdc.dk/t5/Bredbånd/Egen-router-på-TDC-Fiber-uden-HomeBox/td-p/139943
Avatar billede zaico Nybegynder
02. november 2014 - 11:47 #12
Har nu snakket med TDC og de aner ikke hvad de har lavet.

De tror det bonding modem er en Homebox 4...

Så Jan, har du mulighed og lyst til at kigge på min linje? for jeg er begyndt at gå i ring...

Spurgte også om jeg eventuelt kunne gå tilbage til en enkelt linje da jeg kan se i modemmet at hver af de to linjer kan levere 90/30mbit og det er jo over de 50/10 jeg køre nu... Men ved ikke om det er besværligt og omkostningsfuldt at skifte, for så er TDC jo nok ikke særlig interesseret..
Avatar billede zaico Nybegynder
03. november 2014 - 11:26 #13
Hvis nogle skulle være interesseret i at se det bonding modem jeg har som TDC ikke mener er et modem

[IMG]http://i.imgur.com/AiDhmwL.jpg[/IMG]

[IMG]http://i.imgur.com/C57tU77.jpg[/IMG]
Avatar billede zaico Nybegynder
03. november 2014 - 11:27 #14
Avatar billede zaico Nybegynder
14. november 2014 - 10:09 #15
Jeg har nu fået lavet min linje om til en enkelt VDSL2 linje og den køre fint 50/10 og så har jeg sat en Zyxel P-2812HNU-F1 til i bridge mode og det virker fint....
Avatar billede MadsBakholt Nybegynder
01. oktober 2015 - 21:53 #16
Jeg har i den grad brug for lidt info om de parametre der skal til - kan du hjælpe?