Avatar billede varmeskud Praktikant
30. oktober 2014 - 22:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

beskadiget eller mangler windows\system32 fil

Hej

Jeg er total uheldig i dag og står i endu en lorte situation.
Min pc vil ikke starte op.
Jeg havde en "dims" i som skulle spejle 2 harddiske i tilfælde den ene skulle ryge.
Men det er fucket up og jeg har fjernet den enhed og sat harddisken direkte til (har lige haft harddisken i en usb enhed for at tjekke at den virker)

Nu har jeg så prøvet at starte pc op på harddisken direkte/normalt og så skriver den
beskadiget eller mangler windows\system32\config\system
Skal indsætte cd og trykke r.

Jeg sætter min cd i og starter op.
Men cd springer i 1000 stykker inden i cd drevet med et stort bang.

Jeg har så heldigvis et andet cd drev samt en anden windows xp pro orginal cd liggende.

Men når jeg starter op på cd skriver den:
Filen pci.sys forårsagde fejlen (32768) i linje 5964 i d:\xpsprtm\base\boot\setup\setup.c.
- Tryk på en tast for at forsætte og den gensarter nu og jeg køre derved i ring.

Hvad pokker gør jeg nu?
Kan jeg downloade noget og ligge det på en cd for at få pc i gang igen?
Har også mulighed for at tage harddisken ud og sætte den til denne pc via en usb adaptor.
Pc der er "defekt" er windows xp
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2014 - 09:38 #1
du skal nok omkring bios først for lige at vælge 'default' indstillinger, så et gammelt raid-kort ikke spøger i opsætningen.
Derefter prøv en alm opstart før rep via cd.
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. oktober 2014 - 15:01 #2
Det virkede desværre ikke :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2014 - 15:59 #3
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. november 2014 - 17:04 #4
Så har jeg fået det til at virke.

Jeg havde fået taget den forkerte af de to harddiske der sad i maskinen.
Så nu har jeg sat den rigtige i og det hele starter som det skal :-)

Nogle der vil have point?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2014 - 17:18 #5
Godt du kom igennem opgaven. Bare luk selv.
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. november 2014 - 17:23 #6
Takker for at du har gidet og bruge tid på at hjælpe mig :-)

Mvh Kim P