Avatar billede Bach-Bach Nybegynder
31. oktober 2014 - 10:02 Der er 4 kommentarer

Opgave Hjælp

Har dette spørgsmål som opgave jeg gerne vil have hjælp til: Hvis du er i et tekstdokument og holder venstre Alt-tast nede og taster 65 på det numeriske tastatur, skrives der et A. Hvorfor?
Avatar billede anedi Ekspert
31. oktober 2014 - 10:08 #1
Ved det ikke, men her en oversigt over lignende genveje til specialtegn:
http://tools.oratory.com/altcodes.html
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. oktober 2014 - 10:09 #2
Avatar billede Bach-Bach Nybegynder
31. oktober 2014 - 10:33 #3
Så, vis jeg forstår det rigtig er det fordi computeren kun kan forstå tal. Så dengang med ikke havde et Tastatur med bogstaver på, brugte man tal som genvej til at skrive et bogstav?
Avatar billede aliaz Nybegynder
31. oktober 2014 - 11:21 #4
Det er ASCII kode, som #2 også henviser til. Jeg gætter nærmere på, at det var fra før der var en 'Tegnoversigt' i Windows og i stedet arbejdede i DOS.

Der er ASCII kode for et hav af både almindelige tegn og specialtegn.

I øvrigt er det kutyme, at spørger ikke selv lægger et svar. Hvis personen der hjælper kun har lagt en kommentar, så siger man normalt tak og beder vedkommende om at lægge et svar. Herefter kan der tildeles point fra spørger.