Avatar billede Teknikblind Juniormester
31. oktober 2014 - 15:33 Der er 4 kommentarer

størrelse på fat32 HDD

Hej

jeg har købt en samsung M3 ekstern harddisk usb 2.0 og 3.0, og har lagt alle mine film over på den.

Det er en 2TB, men har lavet en partion, så fat32 HDD kun er på 360GB.

Det har jeg gjort fordi min blueray (med indbygget USB til aflæsning af film fra eksterne drev nogen gange hakker eller helt stopper afspilningen af mine film, som er alle AVI film.

Når jeg ligger tilsvarende film over på en USB flash på 2GB, så kører det fint.

Har I et forslag til at løse dette problem?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2014 - 17:03 #1
har du prøvet at diskdefragmentere fat32-partitionen.
https://www.piriform.com/DEFRAGGLER
Avatar billede thov Forsker
31. oktober 2014 - 20:36 #2
Fat32 partitioner over 32gb er dømt til at volde problemer.
Filtabeller og klynger bliver alt for store.
Avatar billede Teknikblind Juniormester
31. oktober 2014 - 22:37 #4
Hej alle,

tak for jeres indlæg, det giver jo mening med min "trælse" harddisk, men 64.000 kroners spørgsmålet er så, kan jeg gøre noget, og stadigvæk have masser film til at ligge EET sted, og tænde for dem og vælge en jeg har lyst til at se og ikke skulle ligge en film over på en 32gb flash drev hver gang!!!!