Avatar billede ranni Forsker
31. oktober 2014 - 22:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win medie player

Hej
Win 8.1 64  16 Ram
Jeg afspiller købte audio stykker i Win player, der er mange meget kortvarige udfald, men afspiller jeg i quicktime player kører samme stykke perfekt.
Hvad mangler jeg eller gør forkert, for det er vel ikke windows, der fejl i  ..... igen. ??
Avatar billede eurositi Ekspert
31. oktober 2014 - 22:39 #1
Prøv at afspille lydfilerne i VLC.
I VLC kan du også se, hvilket format, lyden er i (vælg Tools > Codec oplysninger fra topmenuen).

Hvis filen indeholder fejl, vil VLC eventuelt forsøge at reparere den, inden afspilning.

"Win player"... Er det Windows Media Player?
Avatar billede ranni Forsker
01. november 2014 - 10:04 #2
Hej eurositi

Ja !! Det er Windows Media Player.

Det jeg frygter er, at ved brænding (Nero 14 eller Ashampoo) også er udfald.
Jeg har ganske vist converteret til MP3 men når Quicktime afspiller korrekt, og  Windows Media arbejder med udfald, må der da være et eller galt med filen eller Windows Media.

Jeg skal lige bemærke,at jeg ikke en sk.. forstand på det her.

Jeg prøver lige det du foreslår
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2014 - 10:28 #3
Tror problemet er at codec mediaplayer spiller med ikke er optimal for afspilning. Med vlc og måske også Quictime er der en bedre codec pakke med så afspilningen forløber mere glat. Jeg bruger selv med tilfredshed Vlc player.
Media player fra microsoft bruges hos mig kun til generhvervelse af licenser til drm kodet materiale, som de andre ikke kan klare.
Avatar billede ranni Forsker
12. november 2014 - 13:21 #4
Jeg fik ikke et tydelig svar/hjælp så jeg lukker.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2014 - 15:58 #5
Det er i orden. Du prøvede ikke VLC som rigtig mange bruger som afspiller i stedet?
Avatar billede ranni Forsker
13. november 2014 - 16:24 #6
Jow VLC spiller også korrekt, men jeg har også udfald efter brænding med Nero.
Det er dog ikke samme stykker som har udfald i WMP.
Jeg har gang i en større undersøgelse i ledige stunder.: om det er i downloads eller behandlingen til MP3 eller Neros behandling, der er skyld i fejlene.