Avatar billede dadwizz Juniormester
01. november 2014 - 08:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar med mulig grafik-defekt

Hjææælp - min søn er nystartet elev i COOP og skal på skole, hvor de skal bruge en bærbar.

Han har heldigvis en 2 år og 2 mdr. gl. Packard Bell som han lige skal se en film på, men som self. så går "i sort" = blå skærm og så i "DOS" som han forklarer. Herefter går alt utroligt langsomt, og jeg tænker det kan være virus, så vi sætter maskinen tilbage til start med genoprettelses-diske.

Dette hjælper ikke, og enhåndshåndtering melder ikke nohgen fejl, men da jeg går ind i windows experience index på maskinen, er grafik "computerydeevne for windows aero" på 1.0 ! og spilgrafik på 1.5 !

Det lyder for mig som en grafikfejl eller defekt grafikkort ?

Maskinen er en Easynote T5 med AMD Radeon HD 6520G + 7670M with 1GB dedicated VRAM. Ved så ikke om der er 2 grafikkort, eller det ene er på motherboardet og det andet "ovenpå" ? Så jeg tænkte om det var muligt at finde ud af om det ene var kaput, og så "bare" køre med det andet ?

Alle tænkelige løsninger modtages taknemligt, da sønnike ellers er nødt til at investere i en ny bærbar, hvilket er hårdt på elevløn.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. november 2014 - 09:48 #1
Gå ind på packard bells hjemmeside og hent de nyeste drivere og bios opdateringer..
Avatar billede dadwizz Juniormester
01. november 2014 - 19:23 #2
Hjælper ikke da alt er ok softwaremæssigt.....

Søger hjælp til hvad der hardwaremæssigt kan være galt, og mulige løsninger hertil.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. november 2014 - 22:32 #3
Er driverne hentet manuelt fra packard bells hjemmeside?
Avatar billede dadwizz Juniormester
02. november 2014 - 07:47 #4
Nej, pc er sat tilbage som den var da den var ny.

Har alligevel prøvet at installere en anden bios som var vers. 1.7 mod den gamle som hed 2.5. Dette hjalp faktisk en hel del, hvilket jeg ikke forstår - den burde da virke helt som da den var ny for 2 år siden når man har genoprettet ???

Og hvordan kan der ske fejl i bios under normalt brug ?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. november 2014 - 12:31 #5
Smider lige et svar.
BIOS er det der får din hardware til at fungere. Windows bruger BIOS, men os drivere for at fungere og BIOS kan fejle ligesom drivere ligesom alt andet.. Computere er lavet til at gå i stykker og så er de jo lavet af mennesker og mennesker begår fejl ;-)

Det kan klart anbefales at holdes BIOS og driverne opdateret via Packard Bells hjemmeside da der som regel er fejlrettelser. Min sidste BIOS opdatering lavede jeg  fornyligt skønt min bærbar er knapt 8 år nu, så kommer der BIOS opdatering (Min bærbar kører dog uden problemer, men har aldrig oplevet at en BIOS opdatering har gjort skade tværtigmod)
Avatar billede dadwizz Juniormester
03. november 2014 - 12:55 #6
Okay, tak for hjælpen.

Windows exp. index ligger stadig lige lavt på grafikken, men pc virker betydeligt bedre nu. Håber det kan fortsætte...
Avatar billede Blueeyez Mester
03. november 2014 - 13:25 #7
Husk at hente de nyeste drivere fra Packard Bell (Alle de drivere der er tilgængelige).
Dette skal gøres manuelt og ikke via Windows update mm.