Avatar billede JakobBay Nybegynder
02. november 2014 - 14:38 Der er 1 kommentar

Problemer med opsætning af Wifi bridge

Hej

Jeg har følgende setup

WiFi homebox fra TDC
Apple Airport Extreme v. 7.6.4

Stationær PC med LAN netværkskort: Realtek PCIe GBE Family Controller

Jeg har sat min Airport Extreme op som en WiFi bridge, til mit Wifi netværk fra TDC.
Dette virker fint, jeg kan sagtens logge på netværket via Wifi med min bærbar. Og herfra konfigurere min AirPort. Signalet er perfekt

Min udfordring er, at min stationære PC ikke har WiFi. Så jeg vil køre et ethernetkabel fra min PC og direkte i min Airport Extreme. Men jeg kan ikke få LAN forbindelsen til at virke.

LAN kortet siger: Network not identified

IPv4 and IPv6 siger No network access
Nr jeg kører netværksdiagnosticering: "LAN connection doesnt have a valid IP configuration"

Hvordan får jeg konfigureret mit setup, så jeg kan få LAN forbindelse fra min PC til Airport extreme?

Thanks
Avatar billede Olesen79 Nybegynder
04. november 2014 - 15:56 #1
Halløj...

Jeg ved ikke helt om det er løsningen da jeg ikke har meget forstand på de der æble ting... Men hvis du deaktivere og aktivere dit netkort igen hvad sker der så ?? prøv også at forny din IP-adresse Windows tast->kør->cmd->ipcofig /renew ?? Se om dit netkort er sat til selv at hente IP-adresse eller er sat til en statisk... Prøv det :)

MVH Olesen