Avatar billede H_Klein Novice
03. november 2014 - 00:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VBA kun for Excel

Hejsa

Da jeg i sin tid tilmeldte mig på Eksperten.dk var min oplevelse at når jeg søgte under Programmering » Visual Basic, så var det primært Excel der blev arbejdet med og det var ganske fantastisk eftersom at det også er det jeg gør det i og derfor også der jeg havde mulighed for at forsøge at være behjælpelig overfor andre brugere.

Desværre syntes jeg nu at denne kategori er ved at blive oversvømmet af alle mulige andre indlæg, som uden tvivl også har med VBA at gøre, men bare i alle muligt andre retninger og derfor vil jeg foreslå at man forsøger at opdele denne kategori i nogle flere underkategorier.

Ikke nødvendigvis at man laver en kategori kun for Excel, men det burde være muligt at lave nogle underkategorier så det var nemmere at overskue.

Jeg har frem til nu overvåget den tråd der hed VBA, men er nu nødt til at framelde mig denne, da der stort set ikke er nogle af de spørgsmål der dukker op, der har noget med min interesse for VBA at gøre længere...

Håber at mit forslag vil blive positivt modtaget...

Med venlig hilsen

Henrik Klein
Avatar billede bvirk Guru
03. november 2014 - 10:28 #1
Er det ikke forkert at ligge excel spørgsmål i visual basic gruppen - hvad med:

Programmer->Regneark->Excel

Retvisende kategorisering er en ting - vi kan alle se at gruppen visual basic er overtaget af excel folk. At admin ikke retter på folk må være fordi tilfredshed og trafik, blandt nogle som har fundet hinanden, er vigtige end en gruppe til en meget mindre skare vb folk

Visual Basic (vb) er et selvstændigt programmeringssprog i microsoft visual studio udviklingsmiljøet. Selvstændig betyder at sproget IKKE, som f.eks vba i office programmer blot er et bagvedliggende host sprog til et dokument - men derimod noget man laver selvstændige programmer mm. med.

Det er jo let at spotte hvordan misforståelsen er opstået - excel folk går ind under programmering og ser så visual basic gruppen (og ingen vba gruppe) og ser at indlæggende i gruppen går på excel spørgsmål.

H_Klein: du skriver:
'Jeg har frem til nu overvåget den tråd der hed VBA,...'

Hvad er det for en gruppe?
Avatar billede H_Klein Novice
03. november 2014 - 11:06 #2
Hej bvirk, takker for kommentar :-)

Den gruppe jeg har overvåget hedder Programmering » Visual Basic

For min skyld kunne der sagtens ligge en kategori under Programmer->Regneark->Excel som hed VBA i stedet for.

Jeg vil bare gerne vide hvor jeg skal lede for at finde "min" interesse-gruppe og da der i sin tid lå rigtigt meget Excel-vba i gruppen Programmering » Visual Basic gik jeg som ny bruger ud fra at det var tænkt sådan...

Hvis det ikke er tilfældet så bør der måske meldes mere tydeligt ud fra CoAdmin for at få rettet misforståelsen op, mest for at sikre at de her indlæg fremover lægges på rette sted af alle og derfor kan findes af alle der har interesse i det :-)

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede repox Seniormester
11. november 2014 - 11:10 #3
Som udgangspunkt har jeg svært ved at gennemskue hvad fordelen skulle være I at yderligere kategorisere?

Jeg får faktisk ingen henvendelser overhovedet om det der tales om, men det er jo ikke ensbetydende med at der ikke er noget at tage hånd om.

Jeg må i den forbindelse også ærligt erkende at jeg ikke ved hvornår noget er mere Excel eller mere VB, for at det skal være i den ene eller den anden kategori, og derfor må det være op til brugerne (tænker jeg) at henvise til de rette kategorier.
Avatar billede H_Klein Novice
11. november 2014 - 18:49 #4
Jeg har også selv ændret gruppe så jeg nu følger Excel/Programmering i stedet for.

Så der er ingen grund til at bruge mere tid på dette her spørgsmål.

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede H_Klein Novice
11. november 2014 - 20:47 #5
Hej bvirk

Ved ikke lige hvad der er kutyme når man stiller spørgsmålet i denne her gruppe, men da jeg har fulgt dit råd, må du gerne lige smide mig et svar så jeg kan give dig de point jeg lagde ind på spørgsmålet :-)

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede repox Seniormester
12. november 2014 - 14:37 #6
Spørgsmål om Eksperten.dk er gratis, hvorfor du bare kan lukke spørgsmålet selv :-)
Avatar billede H_Klein Novice
12. november 2014 - 20:39 #7
Hermed gjort.
aTakr for hjælpen :-)