Avatar billede goldeneagle Nybegynder
03. november 2014 - 14:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Secunia PSI

Hej !

Det er ikke længere muligt at køre Secunia PSI v.3 fra mit Windows 7.

Der meddeles under opstart af Windows ved Secuniasymbolet i proceslinien:
"Internetforbindelse.
Kontroller, at din internetforbindelse virker."

Secunia PSI vedbliver med at stå på "Loading", og når jeg forsøger at lukke det ned, medeles der "Programmet svarer ikke"

Jeg har ikke skiftet firewall (Online Armor) eller antivirusprogram (Avast) siden det virkede.
Secunia er tilladt forbindelse til internettet i Online Armor.

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2014 - 17:19 #1
Hej Ole
Kan det tænkes at programmet ikke virker korrekt længere?
Man kunne jo evt prøve at fjerne det og geninstallere.
Brug evt revo uninstaller free til at gøre det med så der ryddes op efter fjernelse af programmet. Kør evt også en tur med CCleaner som tjek.
http://www.revouninstaller.com/start_freeware_download.html
Og CCleaner:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
05. november 2014 - 14:15 #2
Jeg har afprøvet det ovennævnte men uden et positivt resultat.
Den loader efter ca. 10 min. men står så på "Scanning forberedes" uden at komme videre.
Jeg har også prøvet at afinstallere Online Armor og køre med Windows egen firewall, men uden at det har hjulpet.

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2014 - 16:05 #3
Ok Er det en ældre version af Secunia du installerer?
Fandt denne tråd her med andre der har haft problemer.
http://secunia.com/community/forum/thread/show/15144/secunia_is_showing_no_internet_connection
Prøv at kigge den igennem og se om der måske kan være en løsning her.

Her er Secunia's egen side:
http://secunia.com/products/consumer/psi/sys_req/
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
07. november 2014 - 18:17 #4
Har afprøvet dette råd fra Spywarefri, men uden resultat.

1.Open the control panel
2.Open Internet Options > Security tab. In Windows7/Vista you may need to click ‘Network and Internet' to access the Internet Options
3.Select the Internet zone and click on the Custom Level button.
4.In Security Settings, go to the Scripting>Active Scripting option.
5.Make sure that Active Scripting is enabled (rather than Disabled or Prompted).
6.Press OK then Yes.
7.Back in the Security tab, select the Trusted sites zone and click on the Sites button.
8.Type in the following and press the Add button to add it to the Trusted Sites list:
https://*.secunia.com
9.Press Close, then OK.

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2014 - 19:38 #5
har ikke flere bud desværre
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
16. november 2014 - 11:55 #6
Jeg har ventet på opdateringerne fra Microsoft i denne måned, men de har ikke haft nogen indflydelse.
Er der andre, der har noget at tilføje ?

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2014 - 15:55 #7
Forslag:
Brug et andet program til at opdatere med.
Jeg bruger selv Filehippe App Manager.

http://www.filehippo.com/download_update_checker
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
16. november 2014 - 18:28 #8
Jeg har selv overvejet Heimdal men er godt tilfreds med Secunia.
Dertil vil jeg gerne løse "mysteriet".
Er det program du nævner et bedre forslag ?
Jeg tænker meget på sikkerhed og er kritisk vedrørende nye programmer.

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2014 - 21:15 #9
Nej det er ikke et bedre alternativ, men bedre med et der virker end et der ikke virker ordentligt :-)

Heimdal har jeg prøvet, men jeg synes på mine ældre computere at den bruger for mange resurser i opstarten af computeren.
Med hensyn til resurser er Filehippo App Manager langt lettere at køre er min erfaring.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
03. december 2014 - 14:40 #10
Jeg er, af sikkerhedsmæssige årsager, ikke meget for at installere for mig ukendte programmer.
Har du eller andre et svar, så der kan gives points ?

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2014 - 16:17 #11
Alle programmer er jo ukendte før man afprøver dem.
Jeg har brugt programmet fra Filehippo i mange år efterhånden, og der følger kun det med man beder om at få, når man henter fra deres egen side. Før hed det Filehippo Update Checker

Du lukker bare selv tråden, da det kun er os to der har deltaget i den.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
03. december 2014 - 16:26 #12
Tak for hjælpen.
Jeg afprøver programmet på en ældre maskine først.

Mvh
Ole Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2014 - 16:44 #13
Ok.