Avatar billede fhansen82 Mester
03. november 2014 - 22:17 Der er 7 kommentarer

Kan man måle belastningen på ens internet linje?

Kan man aktivt måle hvor meget ens internetlinje kontinuerligt bliver udnyttet, fx. mens man sidder og downloader, eller streamer enten via Windows, 3. parts software eller min ASUS RT-AC68U?

Jeg har en 20/20 linje og er interesseret i at se hvor meget den bliver udnyttet i forskellige situationer.

Mvh

Frank
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2014 - 23:07 #1
Hvis du går i joblisten kan du se hvor mange procent det belastes med. Hvor nøjagtigt målingen er det ved jeg dog ikke.
Tager man egenskaberne for netkortet kan man jo også her se hvor meget der er uploadet og hentet. Det gøres under status for dit netkort.

Kender ikke lige umiddelbart et 3 parts program til at vise forbruget.
04. november 2014 - 06:57 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2014 - 08:59 #4
jeg er selv på https://www.softperfect.com/ (se efter NetWorks) - det har en glimrende statistik men kan også vise graf over aktuel belastning.
Avatar billede fhansen82 Mester
05. november 2014 - 22:06 #5
Styresystemet er Win 7. Jeg lurer lige på forslagene ved lejlighed. Er lige ved at skrive projekt, så der går lige en 14 dages tid.

Tak for inputs.

Mvh

Frank
Avatar billede fhansen82 Mester
06. december 2014 - 18:40 #6
Hej alle

Det blev cleas57's bud som var en vinder. Tak for alle bud. Cleas, lægger du et svar.

Mvh

Frank
Avatar billede fhansen82 Mester
23. december 2014 - 21:13 #7
Cleas, lægger du et svar.

Mvh

Frank