Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
05. november 2014 - 21:00 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ryger af wifi hele tiden

Hej

Kan nogen hjælpe ?

Jeg har 2 fsk. helt nye bærbare computere med win 8 som hele tiden (ca. hver 10 minut) ryger af det trådløse netværk.

Der kan enten ikke oprettes forbindelse eller forbindelse er så svag at der kommer timeout selv ved at pinge routerens ip adresse.

Jeg forstår simpelthen ikke hvad der er galt.

De bærbare har hver deres netværkskort et intel kort og et realtek kort.
Jeg har prøvet en anden router med samme resultat.
Jeg har prøvet at ændre kanalen på routeren.
Jeg har prøvet at oprette bærbart hotspot på min smartphone, samme resultat.
Det sker også selv om der er meget kort afstand til routeren.
Computeren er scannet for virus (avast).
Netværkskortet bliver ved at sende data, men modtager ikke nogen.
Jeg har slået firewall fra.

Nogle gange kan jeg logge af og på igen med det samme og så virker det igen i ca. 10 minutter.
Andre gange kan jeg slet ikke logge på på før efter ca. 10 minutter.

Internet via kabel er helt stabilt.

Er der nogen der har nogen ideer hvad der kan være galt ?
Avatar billede FastEthernet Novice
05. november 2014 - 21:06 #1
Prøv først og fremmest at tjekke kortets egenskaber i Enhedshåndtering - kig under fanen Strømstyring og se, om der er sat flueben i "Tillad, at computeren slukker denne enhed for at spare strøm". Fjern det hvis dette er tilfældet, og se om det afhjælper problemet.
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
05. november 2014 - 21:12 #2
Er chekket og har fjernet fluebenet for længe siden uden nogen forbedring
Avatar billede Blueeyez Mester
05. november 2014 - 22:10 #3
Har du tjekket producentens support side for driver og bios opdateringer?
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
05. november 2014 - 22:24 #4
Alle drivere er up to date. Ang. bios synes jeg ikke det virker sandsynligt når problemet opstår på 2 helt fsk maskiner. En Lenovo Thinkpad og en Samsung.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. november 2014 - 11:23 #5
Ved du hvad BIOS er og hvorfor der kommer opdateringer til BIOS?

Hjalp fornyligt en anden der hader problemer med sit grafikkort og løsningen var at opdatere BIOS.
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
07. november 2014 - 17:03 #6
Hej  Ja jeg ved hvad bios er og har tidligere opdatereret bios.

Nu er alt opdateret inklusiv bios. Først troede jeg det hjalp, jeg røg ikke af i hele 45 minutter, men jeg er tilbage med af ryge igen ca. hver 15. minut.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. november 2014 - 19:59 #7
Hvad er model navnet på de 2 bærbare?
Vil lige søge lidt inden vi går videre..
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
07. november 2014 - 22:23 #8
Lenovo Thinkpad T540p

Kan ikke huske hvad Samsung hedder, har den ikke lige nu. Finder snart ud af det.
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
07. november 2014 - 22:51 #9
Samsung Series 7 Chronos 770Z5E
Avatar billede FastEthernet Novice
08. november 2014 - 00:04 #10
Har du mulighed for at prøve med en/flere andre bærbare for at se om de har samme problem? Det kan jo ikke udelukkes at problemet eventuelt er i routeren i stedet for.
Avatar billede FastEthernet Novice
08. november 2014 - 00:05 #11
Hov, undskyld, jeg overså linien med at du havde prøvet med en anden router..
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
08. november 2014 - 08:50 #12
Jeg har prøvet lenovoen på mit arbejde. Der gik ca. 45 minutter før problemet indfandt sig.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. november 2014 - 12:46 #13
Prøv at deaktivere Bluetooth på maskinerne..

Det er det bedste bud jeg har fået udover at prøve forskellige versioner af driveren.. Hvis det ikke løser det, så prøv og kontakt forhandleren, for så er det næppe noget vi kan løse.. (Jeg har ikke selv en af følgende og derfor arbejder jeg jo i tågen lige nu)..
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
10. november 2014 - 08:00 #14
Tak jeg prøver. Fælles for de 2 maskiner er at Wifi virkede perfekt den første måned og at problemet opstod først efter et stykke tid. Det er bare ikke lykkedes at finde en ældre driver som virker. Jeg overvejer at slette alt og starte forfra selvom det er surt.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. november 2014 - 08:20 #15
Det kan du os prøve (Hvis du har lavet så mange ændringer)..

Men prøv lige og deaktiver Bluetooth på dem begge og se om det gør en forskel. Umiddelbart burde wifi og bluetooth være i samme enhed. Ellers må du prøve en formatering og hjælper det heller ikke så må du kontakte sælgeren..
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
20. marts 2015 - 08:20 #16
Probelemet er løst, ved at geninstallere Windows og opdatere alle drivere og software.