Avatar billede kroning Nybegynder
06. november 2014 - 16:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kryptering på WiFi

Sikkert et dumt spørgsmål men jeg skal lige være sikker, har læst en masse om det på forskellige sider men ingen steder står det helt klart.

Når jeg logger på min router og benytter WPA2 bliver alt data der efterfølgende sendes mellem min computer og routeren så krypteret?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2014 - 18:38 #1
ja - men den kan jo stadig brydes, det tager bare noget længere tid.
For sikkerhed, så slå wps fra i router, hvis du kan.
Avatar billede kroning Nybegynder
07. november 2014 - 17:29 #2
Tager længere tid i forhold til hvad?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2014 - 17:54 #3
Den første kryptering var ringe på wifi. Den kan brydes på få minutter. Wpa2 er klart bedre (jeg har ikke tid på kode brydning present) men hvis router har wps aktiveret, så skal der kun gættes et tal fra 0000 til 9999, og så er de inde. Slå wps fra og det tager timer/døgn, og folk vil nok gå efter et andet wifi med mindre de lige præcist vil på dit system. Reglen er, at der ikke kan kodes et system af en mand, som en anden ikke kan bryde. Så alt er usikkert.
Avatar billede kroning Nybegynder
07. november 2014 - 18:12 #4
"Reglen er, at der ikke kan kodes et system af en mand, som en anden ikke kan bryde. Så alt er usikkert."

Det er vel ikke helt rigtig, man har da flere gange hørt om at diverse myndigheder har opgivet at bryde krypteringen på computere som de har konfiskeret.

Men tak, smid et svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2014 - 19:52 #5
Det er ikke et spg om krypteringen kan brydes, men om myndigheder råder over den rigtige mand og har tiden.
Men ellers - bare luk selv.
Avatar billede kroning Nybegynder
07. november 2014 - 20:04 #6
ok