Avatar billede kborst Nybegynder
06. november 2014 - 23:32 Der er 3 kommentarer

+24 timers sum fremkommer ikke

Hej,

Jeg sidder og roder med et template for udførelse af vagtplaner.

1. person
A1: Mødetid
B1: Gå hjem
2. person
A2: Mødetid
B2: Gå hjem
etc etc

Jeg udregner sum i bunden, med simpel =(B1-A1)+(B2-A2)
Men når summen går over 24 timer, kan jeg ikke få den til at vise summen.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
07. november 2014 - 07:09 #1
formater cellen med [tt]:mm
Avatar billede H_Klein Novice
08. november 2014 - 21:46 #2
Hej kborst

jeg tror problemet ligger i at du har formatteret cellerne som tids-format hvilket også er ganske naturligt da det nu skal være klokkeslæt...

Det enkleste er blot at formattere cellerne som almindelige tal og bruge komma som seperator imellem time og minut.

Så kan du uden problemer lægge timerne sammen og få vist dem selvom tallet overstiger 24 timer.

Det vil stadig give nogle udfordringer hvis du har en mødetid der overskrider midnat, men da det ikke er nævnt så har jeg ikke kigget nærmere på den udfordring :-)

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
08. november 2014 - 22:22 #3
hvis du formater det som almindelige tal regner du i 100/dele og ikke i timer og minutter det letteste er at indtaste tider som 8:30 og ikke som 8,50 og formatere cellerne som klokkeslæt og formatere total cellen med [tt]:mm så vister den timer selv om det bliver mere end 24 hvis du passer midnat lave du en formel b-a+(b>a)
a er mødetid og b er sluttid