Avatar billede ZeBa Ekspert
07. november 2014 - 00:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mozilla Thunderbird vil ikke vise hele indholdet

I de fleste af de mails, jeg modtager, står der:
"Thunderbird has blocked remote content in this message"
Så klikker jeg på "Options" og derpå "Show remote content in this message"
Og så sker er ikke noget.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2014 - 02:02 #1
det kan være at din antivirus har fjernet dem først, det kan også være at thunderbird er blevet syg netop fordi du tillader sådan noget, det er nemlig altsammen malware, undtagen danskespil.dk :) groft sagt, vil du have virus, så tillad remote content, vil du ikke, så slå det altid fra!
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. november 2014 - 02:31 #2
Hvad er det, jeg tillader?
Siger du, at jeg ikke kan få lov at læse hele mailen uden at udsætte mig for virus?
I øvrigt kan jeg ikke finde, hvor i AVG jeg kan slå det til/fra.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2014 - 12:30 #3
ja, for når du tillader eksternt indhold at køre i en mail, så kan det være en flash eller noget java. der er virusser som forsøger at køre programmer, for eksempel vise et billede der hedder billede.jpg.exe - eller de links som optræder i mailen, har en anden (virkelig) adresse under sig.

det fører slet ikke til noget produktivt at modtage mails fra afsendere som har beskeden liggende ovre på deres egen somputer, for det betyder at hvis du klikker på noget i mailen, så kontakter du deres maskine og sætter noget igang - og det er det samme som at give en tilladelse til den om at gøre noget.

den som starter en kommunikation, giver en tilladelse.
det svarer til at gå ind på en fremmed hjemmeside, og bare klikke OK uden at vide hvad den så gør.
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. november 2014 - 20:33 #4
Jeg forstår det ikke.
Når jeg modtager sådan en mail står der, at billederne ikke vises - for at beskytte mig.
Men hvis jeg kender afsenderen, så kan der vel ikke ske noget ved at se dem? For så sendte fx COOP vel ikke flere millioner ud hver uge.
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. november 2014 - 19:01 #5
Det at åbne en mail fra en, man kender, svarer vel ikke til at gå ind på en hjemmeside, man ikke kender.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. november 2014 - 19:18 #6
x