Avatar billede flemon Nybegynder
07. november 2014 - 13:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan scripter jeg mig til at sende en mail hvis en bestemt fil eksisterer?

Hej.
Jeg har fået en opgave om at sende en mail, hvis en bestemt fil eksisterer.
Jeg har tænkt mig at gøre ved at lave et almindelig .bat job, som bliver skedulleret til at køre 1 gang i døgnet.
Den fil den skal tjekke efter ender på xxxx(dagsdato).txt.

Så jeg er ude i noget get date, men det får jeg ikke ud i det rigtige format.
Jeg tænker også i noget test-paht for at se om filen eksisterer, men kan ikke få det til at virke.
Hvis filen IKKE eksisterer for dags dato skal scriptet sende en mail til to modtagere.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede supertekst Ekspert
07. november 2014 - 15:55 #1
Alternativ: F.eks. Excel fil med VBA - med reference til Outlook - placeret under opgavestyring.
Avatar billede flemon Nybegynder
10. november 2014 - 08:19 #2
Det er på en server, så kunne godt tænke mig at køre det via schedulled tasks.