Avatar billede The Real Yoda Juniormester
08. november 2014 - 10:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

enterprise san

Hej eksperter,

Hvad er efterhånden det bedste san på markedet?

Vil gerne have høj performance og redundans.

Ligger pt lejet ind på et compellant san og søger alternativer - råd om køb.

Vil klart være rart hvis ikke der er krav om at harddiske skal være med bestemt BIOS osv, men stabilitet og hastighed er vigtigste parametre.
Skal også kunne køre redundans/failover.

Kapacitets behov er 10 TB fra start.
Og skal mindst kunne køres op til 30TB
Må også gerne kunne scale meget større..
SSD cache er også et must..

Hvad er der af muligheder ? Og nogen der har gode erfaringer med noget ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. november 2014 - 13:37 #1
Det bedste er nok at købe det bedste EMC kan levere. Men vigtigere end det er EMC er at du ikke putter gammeldags diske i men de hurtigste SSDer med den størsste båndbredde du kan få. Dernæst skal du bruge højt kvalificerede IT folk til opsætning og drift.

Det har du nok ikke råd til - Har du råd til det vil du nok ikke, for så omgås du nok penge med fornuft.

Dette var en kommentar og ikke et svar for det løser nok ikke dit problem :-)
Avatar billede chalde Seniormester
08. november 2014 - 17:27 #2
EMC er ikke altid den bedste løsning. Kender flere der har droppet dem efter at have slås med ringe IOPS i deres setups, uden EMC selv har kunne løse problemet. I min verden er EMC bestemt i toppen, men det er ikke altid den rigtige leverandør.

Mit råd er at få et par konsulenter ud og få forskellige bud, samt en god kontrakt på leveringen (herunder meget fokus på hvordan du kommer ud af den igen hvis den ikke lever op til det aftalte, samt hvordan det måles mv.). Men gå efter konsulenter der er vendor neutrale.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. november 2014 - 08:58 #3
Jeg synes bestemt den med at få fat i vendor neutrale konsulenter, er en god ide - har selv haft samme tanke.

Men hvor finder man så en som er 100% vendor neutral ..

for enten er de jo forhandlere af et par mærker og har typisk en preference her..

eller også  er der nogle bestemte mærker/modeller de er vant til at arbejde med - og så har de nogle preferencer her..

så .. nogen der har et bud på hvem man skal snakke med ?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
06. juli 2015 - 12:52 #4
lukket - fik ikke helt så meget ud af det her..