Avatar billede Julius_Reyeb Nybegynder
08. november 2014 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB tethering med Galaxy SII. Hvorfor bruger jeg så meget data?

Jeg har på det seneste forsøgt at køre med en USB-tethering løsning via min Samsung Galaxy SII, som min internet forbindelse.

Jeg tænkte at det ville være en god løsning siden jeg er gået hen og er blevet studerende og der skal spares hvor der spares kan.

Jeg fandt et telefon abonnement med 20GB data til en fornuftig pris og fik sat det i gang i slutningen af Oktober.

Nu sidder jeg 8 dage inde i November og får besked om at jeg har brugt 17GB i abonnementet! Jeg har ikke downloadet noget synderligt, kun et par albums som ikke går over 300mbb, og ellers holdt mig til mit normale internet forbrug.

Tidligere hvor jeg kørte med separat tlf og net pakke, havde jeg en 4G data pakke på 20GB med HI3G og nåede aldrig over de 20GB.

Nogen der kan hjælpe mig med at forstå det her, og evt. samtidigt har en løsning?
Avatar billede FastEthernet Novice
08. november 2014 - 20:25 #1
Nu sidder jeg 8 dage inde i November og får besked om at jeg har brugt 17GB i abonnementet! Jeg har ikke downloadet noget synderligt, kun et par albums som ikke går over 300mbb, og ellers holdt mig til mit normale internet forbrug.

Hvad dækker dit "normale internet forbrug" over? Hvis du streamer film/serier/musik eller ser en masse videoer på YouTube, så kan det hurtigt løbe op.

Tidligere hvor jeg kørte med separat tlf og net pakke, havde jeg en 4G data pakke på 20GB med HI3G og nåede aldrig over de 20GB.

Her skal du tænke på, at websurfing på mobilen som regel ikke bruger nær så meget data som det gør på en computer fordi siderne er tilpasset til hentning/visning på en mobiltelefon.
Avatar billede Julius_Reyeb Nybegynder
08. november 2014 - 21:14 #2
...jeg fik målt mit "normale internet forbrug" hos HI3G inden jeg stoppede, og jeg gik aldrig over 20GB om måneden.
Hvordan kan jeg så gøre det, 8 dage inde i November, med en Tethering forbindelse via mobil tlf?
Forskellen på side-størrelserne kan jeg ikke se er relevante, 20 GB er 20 GB, om jeg så har simkortet sidene i et USB-modem der linker direkte i pc'en, eller om jeg bruger min samsung galaxy via tethering.
Avatar billede FastEthernet Novice
08. november 2014 - 21:24 #3
Jeg har misforstået dig i dit oprindelige indlæg så. Bare se bort fra min kommentar :-)
Avatar billede Julius_Reyeb Nybegynder
22. januar 2015 - 09:32 #4
Svarer selv, og lukker den