Avatar billede Slettet bruger
09. november 2014 - 11:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

adob acrobat ???

jeg har windows 7 serv. pack 1
jeg har haft liggende et program under programmer og funktioner som hed AdobeAcrobat/reader
og det lå med et meget underligt ikon foran.
har stået på hovedet for at fjerne det og endelig lykkedes det via revo-uninstaller
aner ikke hvor jeg har det program fra, men nu er det så væk.
men det har givet mig efterflg. store problemer
m.h.t. min systemgendannelses-funktion
mit sp.mål er:
hvad er adobeacrobat/reader for et program?
og please kig under mit næste sp.mål om de følgende
konsekvenser afinstallationen af adobeacrobat/reader
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2014 - 11:57 #1
linket til mit sp.mål om de efterflg. konsekvenser er flg.:
http://www.eksperten.dk/spm/999218
Avatar billede Antlars Novice
09. november 2014 - 12:05 #2
Hvorfor ville du fjerne Adobe Reader??
Det er et program til læsning af PDF-filer.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2014 - 14:17 #3
det var ikke adobe reader jeg ville fjerne
det var:
adobe acrobat (som lå lige ovenfor adobe reader under alle programmer og funktioner i kontrolpanelet.
det lå med eet underligt ikon og det funkede ikke - jeg kan ikke åbne min post i e-boks. og e-boks skrev, at det var adobe acrobat.
HVAD ER ADOBE ACROBAT når det ligger særskilt og ikke under adobe reader???
mener du, at det er min adobe reader som det er galt med og at jeg skal downloade et nyt.???
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. november 2014 - 14:52 #4
Adobe Acrobat er den professionelle version af Adobe Reader.
Den kan åbne pdf filer og redigere i dem. Adobe Reader kan kun fremvise pdf filerne.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. november 2014 - 15:04 #5
De to nært beslægtede programmer har benyttet nogle fælles filer, som er fjernet ved afinstallering af Adobe Acrobat. Hent en ny Adobe Reader for at få dem igen.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2014 - 15:11 #6
#5
har du en sikker side jeg kan hente en ny adobe reader på?
og jeg forstår dig sådan, at adobe acrobat er indcluderet i adobe reader??? ikke???
jeg havde afinstalleret adobe reader men brugte min gl. set-up til at geninstallere - så er nok set-uppen det er galt med.
vil blive rigtig glad for et sikkert link til download.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2014 - 15:12 #7
#2
fordi jeg ikke kan læse de PDF-filer.
så jeg kan ikke læse min post i e-boks.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. november 2014 - 15:21 #8
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2014 - 15:24 #9
Burde du ikke holde dig til en tråd om samme emne det link jeg sendte indeholder de rigtige programmer fra Adobe!
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. november 2014 - 15:28 #10
Adobe Acrobat er en købe-version. Den ikke med, hvis du kun vælger den gratis Reader.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2014 - 22:17 #11
#9 og #10
det var et brev i e-boks fra telia (min mobil-udbyder) og da jeg ville åbne brevet kom der en besked frem, at jeg skulle downloade adobe acrobat og det gjorde jeg så.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. november 2014 - 23:03 #12
"Adobe Reader" hed før i tiden "Adobe Acrobat Reader" og navnet hænger stadig fast mange steder. Telia skriver Adobe Acrobat, men mener Adobe Reader, som er det nye navn.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2014 - 09:30 #13
#12
mange tak - læg lige et svar så du kan få points og jeg kan få afsluttet sp.målet.
og tak for alle dine kommentarer
jeg har downloaded en ny adobe reader og den er istandtil at åbne den PDF-fil fra telia.
og det er den gratis adobe reader fra adobe.dk.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
10. november 2014 - 10:03 #14
Godt at det virker. Læg selv svar og luk spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2014 - 09:59 #15
#9
tak poko.LÆG LIGE ET SVAR SÅ DU KAN FÅ POINTS-dit svar var korrekt

og undskyld jeg ikke har fået afsluttet sp.målet. men havde store problemer - lavede en recovery for nok 8. gang indenfor et par år hvilket resulterede i, at eftersom mine recovery-dvdèr var 4 år gl. så vendte jeg efter denne recovery tilbage til Explorer 8 - gik så ind på Microsoft.dk for at downloade Explorer 11 men der kom en medd. frem om, at jeg min. skulle have win 7 serv.pack 1 for at downloade nyere explorer-versioner end no. 8.
herefter købte jeg en ny ASUS-pc (denne gang en bærbar - min nuv. var/er en HP stationær.) men denne nye ASUS tabte nok 20 gange pr. dag netforb. og yousee måtte hver gang genetablere den. så jeg aflev. denne ASUS i vores pc-forr og fik mine penge tilbage på nær 700 kr. til sletning af hard-discen.
herudover købte jeg så en dvd med win 7 serv.pack 1 incl. - var jo mit problem, at jeg ikke kunne inst. serv.pack 1 før via updates.
jeg bootede så denne ny-købte dvd og har nu win 7-serv.pack 1.
jeg ved godt, at denne forklaring her ikke kommer det her sp.mål ved.
MEN - det var Adobe Acrobat (sådan hed den på Adobe.dk) som lavede ravagen på min pc. nu har jeg den alm. Adobe reader.
OG ALTING FUNKER.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 08:47 #16
så afslutter jeg selv mit sp.mål.
jeg havde downloaded både Adobe readr og Adobe Acrobat - så jeg har nu slettet Acrobat og alt funker igen.