Avatar billede Calle5463 Forsker
10. november 2014 - 19:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Router og switch

Har opgraderet til fiber 50/50 Mbit/s.

Hvad skal der stå på routeren for at det passer sammen og evt. er lidt fremtidssikret til 90/90 Mbit/s?

(Jeg har i øvrigt en TP-Link 8-port Gigabit Switch (TL-SG108) 10/100/1000Mbps)
Avatar billede Olesen79 Nybegynder
16. november 2014 - 13:52 #1
Davs :)

Det burde være helt fint da de fleste Routere er 10/100 Mbit...

Så der er ingen problemer :)

Kun når ISP Byder dig en f.eks. 300/300 linje så skal du nok lige høre dem om deres "plastik" router kan køre den hastighed ellers køb din egen med en WAN port der siger 10/100/1000 Mbit :)

MVH Olesen

PS : Håber det var det svar du ledte efter ellers må du lige skære det lidt bedre ud.... :)
Avatar billede Calle5463 Forsker
16. november 2014 - 16:10 #2
Takker

Routeren er en Linksys WRT160N (sikkert noget plastik :-) )

Jeg har i mellemtiden rodet lidt frem-og-tilbage med mit netværk

Når vores pc'ere m.m. var forbundet trådløst fik vi up- og download målt til 6-8 Mbit/s (WAOO og TDC)

Har nu forbundet som forsøgt vist nedenfor og målt ~50/50 Mbit/s (TDC måler noget lavere end WAOO!!) så lige nu er det vist meget godt, eller ?

  |
fiberbox
  |
WRT160N ~~~ mobiler (wifi)
  |  |  |
  |  |  printer
  |  solcelleinverter
  |
  TP-Link##
  |  |  |  |
  |  |  |  Buffalo HD
  |  |  tv
  |  pc
  pc
Avatar billede Olesen79 Nybegynder
19. november 2014 - 14:12 #3
Det ligner noget jeg også kunne finde på at sætte sammen... Sååå ja efter mit hoved er det den rigtige løsning :)
Avatar billede Calle5463 Forsker
21. november 2014 - 15:25 #4
Udfordringen er, at hastigheden ikke bliver ved med at være i de rette luftlag, pt siger den 15/15 Mbps (hvis jeg er lidt flink overfor målerne).