Avatar billede timerdreng Nybegynder
10. november 2014 - 20:25 Der er 7 kommentarer

Mit USB stick ødelagde mine elskede billeder - kan i hjælpe?

Hej Alle sammen.

For et års tid siden, havde jeg et USB stick, tror det var fra security center, jeg er ikke helt inde i elektronik.
Jeg lagde alle mine billeder over på USB nøglen, og pludselig blev alle mine billeder smadret. :(
Jeg ville gøre alt for at kunne få genskabt de billeder, og derfor søger jeg nu jeres hjælp. Kan i eller kender i nogen eller noget, der kan hjælpe med at få genskabt billederne?
Billederne er kommet i alle mulige farver med skrå streger og jeg ved ikke hvad ud over det hele. Jeg kan ikke engang vedhæfte et billede til at demonstrere, håber virkelig meget i kan hjælpe. Det ville betyde utrolig meget.

Mvh
Avatar billede prodic Mester
10. november 2014 - 20:49 #1
Der findes nærmest et utal af små programmer, som kan forsøge at genskabe dine billeder. Nogle er gratis og nogle koster $$.
Går det helt galt findes der firmaer, som specialicerer sig i den slags, men de er selvsagt ikke billige.

Muligvis kan dette hjælpe:
http://www.computerworld.com/article/2501547/data-storage-solutions/6-data-recovery-tools-for-sd-cards-usb-drives-and-more.html?page=3
Avatar billede Blueeyez Mester
10. november 2014 - 22:26 #2
Easeus Data Recovery, det kan redde 2 GB gratis, men det er pengene værd. Jeg vneter selv på at få det til min nas server, da jeg hverken kører Windows eller mac..
Avatar billede timerdreng Nybegynder
11. november 2014 - 15:29 #3
Nu har jeg prøvet begge ting. Men ingenting virkede. Billederne er stadig ligeså tværet ud som før.
Håber stadig i kan finde nogle løsninger.

Mvh
Avatar billede Blueeyez Mester
12. november 2014 - 21:47 #4
Tror ikke det er muligt at gøre noget så.
Fremover vil jeg anbefale dig at opbevare dine vigtige data 2 steder. fx på 2 forskellige usb sticks eller en usb stick og en harddisk etc..
Avatar billede timerdreng Nybegynder
12. november 2014 - 21:56 #5
Okay.
Men det skal lige siges, det er jo ikke fordi billederne er slettet, de er her endnu. Men de er bare tværet ud pga en fejl i usb sticket
Avatar billede Blueeyez Mester
12. november 2014 - 22:27 #6
Jeg fandt dette link, der er 3 programmer som måske kan gøre tricket.

http://photo.stackexchange.com/questions/50441/photos-messed-up-after-copying-from-a-usb-drive

Jeg vil dog råde dig at at kopiere billederne og så teste programmerne på kopierne, da det er vigtigt at du holder de beskadigede urørte så at sige..
Avatar billede dosmer Nybegynder
19. september 2015 - 00:13 #7
Photorec (søg navnet på google) anbefales af professionelle fotografer.