Avatar billede naturterapeuten Nybegynder
11. november 2014 - 12:30 Der er 1 løsning

Egenkapitalen stemmer ikkemed irkeligheden

Jeg vil afvikle min lille enkeltmandsvirksomhed i løbet af næste år. Når jeg ser på min "teoretiske" egenkapital og fratrækker kasse og bank, er "værdien" af mine aktiver ikke svarende til salgsværdien af materielle anlægsaktiver.
Kan jeg godt nedskrive værdien af mine aktiver (udstyr, måleudstyr mm.) til "markedsværdi", selv om jeg gennem tiden har afskrevet med 25% om året, indtil jeg mente, at mit udstyr var afskrevet. Kan jeg nedskrive værdien til nul?
Er der ikke noget om, at udstyr til under 100.000 kr. nu kan afskrives fuldtog med 30% om året?
Når man lukker sin enkeltmandsvirksomhed, skal man betale for evt. varer og udstyr, som man vælger at beholde privat, men jeg har jo selv skudt penge i virksomheden, så jeg skulle da mene at et overskud ved lukning må være mit skattefrit? Under forudsætning af selvfølgelig, at jeg ikke har opbygget et "millionforetagende", hvor overskuddet er stort.
Hvordan sikrer jeg mig adgang til min digitale postkasse på virk.dk efter lukning af firma. Der kan jo være uafklarede mellemværender med skat f.eks. Jeg vil være bange for ikk at få min digitale post vedr. virsomhed.
Avatar billede naturterapeuten Nybegynder
11. november 2014 - 12:50 #1
Dette indlæg er forkert