Avatar billede desist Seniormester
11. november 2014 - 14:05 Der er 4 kommentarer

Gøre opløsning bedre

Hej.
Er det muligt, at få et billede eller dokument i bedre opløsning så man kan se skrift?

Se vedhæftet: http://billedeupload.dk/images/HUMxq.png
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2014 - 14:19 #1
Nej, ikke med det billede som kilde. Hvor har du billedet fra?
Avatar billede desist Seniormester
11. november 2014 - 16:18 #2
Der er et screenshot jeg har gemt som billede
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2014 - 16:48 #3
Er det et screenshot af noget, du har fundet på nettet, eller har du filen/billedet liggende på din egen computer? Er det noget, du har fået tilsendt pr. mail, eller ...?

Hvis du har fundet det på nettet, kommer det an på, hvilken filtype det er. Hvis det er et billede, dvs. af typer som f.eks. .png, .jpg eller lignende, vil det have en bestemt størrelse i pixels, som du ikke kan lave om på uden kvalitetstab. Hvis det er et .PDF-dokument, kan det måske gøres større.

Hvilken filtype har det oprindelige billede?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2014 - 17:22 #4
hvis det er et lille billede, så kan du prøve at sende det via et online ocr-program, som (hvis det kan læse tegn) kan oversætte det til klar tekst.
fx http://www.onlineocr.net/