Avatar billede Slettet bruger
11. november 2014 - 23:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

glemt password

jeg har haft mange problemer med min HP-pc - har lavet recovery nok 9 gange indenfor det sidste år.
så i morges købte jeg en ny pc: ASUS
skulle jo ha`ordnet samtlige kabler med mere og jeg oprettede så som jeg plejer en extra profil - "en overadministor-profil" via "cmd"-proceduren under start. den er god til extraordinære updates og til div. problem-løsninger.
har arbejdet som en gal med den nye pc d.d.
OG NU HAR JEG GLEMT PASSWORDET TIL MIN NYOPRETTEDE OVERADMIN-PROFIL.
har forsøgt med én million div. passwords men intet du`r.
tænkte herefter, at så oprettede jeg da bare én til overadmin-profil MEN DET KAN MAN BARE IKKE.
`HVA`GØR JEG??????????
12. november 2014 - 07:22 #1
Du/I skal altid skrive hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---
Værktøjer til "Reset af Windows Adgangskode"

www.besttechnotips.com/windows-password-recovery-tool/

Er IKKE alle afprøvet af mig !!!
(Det skal jo ikke være let ...)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 10:37 #2
aner ikke om jeg kan finde ud af det.
mit styresystem var i pc`en da jeg købte den. altså var installeret. og jeg har jo osse min egen profil og min egen adgangskode. og det er jo kun adg.koden til overadmin-profilen som skal resettes - ikke den til min egen profil.
er bare så ked af det.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 10:40 #3
#1
det er vel ikke mit windows-password - det er mit login-password. det password jeg har oprettet så andre ikke kan bare tænde min pc og se det hele - men skal bruge et password.
hedder det et Windows password? - er vel bare passwordet til et log-in.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2014 - 11:24 #4
hvis du har oprettet et password før windows starter, så er det gemt i BIOS. Det kan nulstilles - men få hjælp til det, da det kan være ret tricky (typisk skal dyret åbnes).
12. november 2014 - 13:07 #5
... altså er det er password/kode ord FØR FØR FØR selve Windows bliver startet (med logo og alt det der...) ???

Også kaldet BIOS Password ...

---

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, ??? ... ?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 21:53 #6
#4 og #5

før Windows starter???
det ved jeg sørme ikke - er jo "et-integreret-i-pc`en-Windows", så jeg tændte jo bare pcèn som det allerførste og er vel allerede dèr, at Windows starter. jeg ved ikke hvornår jeg oprettede de 2 x log-ins.
jeg har fået en aftale med den lille pc-forr. hvor jeg købte pcèn og han siger, at han har et program til at nulstille password. så skal derop i morgen og håber på det lykkes.
FOR jeg kan ikke undvære den "stærke"-profil.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 21:56 #7
#5
du ved godt fra andre sp.mål, at det er win 7.
og en anden ting er, at når man er "oppe at køre over noget" så glemmer man "formalia"!
13. november 2014 - 05:56 #8
Jeg / vi kan så forstå at du godt KAN komme i din "normal" Windows (7) Login konto  :-)

Altså ikke noget med BIOS opstart/login kodeord !!!

I DEN konto (som også er en form for Administrator konto ... i modsætning til en "Begrænset konto" ... ellers kan du ikke installere noget som helst med en "Begrænset konto")
(Kontrolpanel - Brugerkonti) burde du kunne 'pille' i [Administrator] kontoens Kodeord !!!
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2014 - 13:33 #9
#4
tak til dig. har d.d. været i vores lokale pc-butik og de havde et program til at slette password og oprettet et nyt.
så problemet er løst.
læg lige et svar så jeg kan gi`dig dine points.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2014 - 08:57 #10
jeg købte en ny ASUS-pc men den tabte netforb. 20 gange pr. dag så aflev. den i butikken og fik mine penge retur på nær 700 kr. til sletning af hard-discen og pånær 800 kr. til køb af dvd med win 7 serv.pack 1.
mit problem var at jeg ikke ku`downloade Explorer 11 efter en recovery da recovery-dvd`erne var 4 år gl.og ikke havde serv.pack 1 i sig og mic. forlangte, at jeg min. sku`ha`win 7 serv.pack 1 for at downloade Explorer 11.
jeg har en del div. sp.mål her på experten omkring det her men de er delt op i de div. prolemer som opstod p.g.a.ovst. - jeg syntes, at det var bedst at oprette et sp.mål for hvert problem da jeg jo ikke kunne vælge en bestemt kategori. men jeg har forsøgt at nævne det samlede forløb.
men altså problemet med det mgl. password løste jo så sigselv da jeg inst. min nykøbte dvd med win 7 serv.pack 1 - så alt var jo blanket af incl. passwords.