Avatar billede kennethv Nybegynder
12. november 2014 - 14:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Task Scheduler og Delphi

Hej.

Jeg ved ikke om det er her at jeg skal skrive og om det har noget med hinanden at gøre.

Men jeg har lavet et program i Delphi med hjælp fra Kroning, (Tak for det) og vil du gerne have det til at køre fra task schduleren hver dag på samme tid.

Hvis jeg kører programmet starter det minimeret i tray. Der har man mulighed for via ikonet at åbne formen og følge med i den log der bliver lavet løbende. Når programmet så afslutter af sig sig eller man selv gør det, gemmes logfilen i samme folder som programmet ligger i.

Hvis jeg gør det via task schduleren er det ikke muligt at gøre det, som beskrevet. Er der noget andet jeg skal tage højde for ifb. med den kode der er blevet lavet?
Avatar billede kroning Nybegynder
12. november 2014 - 18:18 #1
Hvad er det der ikke virker?

Hvis det er det at gemme loggen er det så ikke fordi du skal angive en "Start i" mappe når du opretter opgaven i task schduleren.
Avatar billede kennethv Nybegynder
13. november 2014 - 15:57 #2
Du må lige ligge et svar, for det var lige præcis det der manglede.
Avatar billede kroning Nybegynder
13. november 2014 - 20:11 #3
ok.
For at undgå det problem plejer jeg at bruge ExtractFilePath(ParamStr(0)) for at finde den sti som program filen ligger i.
Avatar billede kennethv Nybegynder
14. november 2014 - 09:41 #4
Okay.

Jeg troede at det var nok at gøre sådan her:

procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
  memo1.Lines.Add(DateTimeToStr(Now) + ' - End of checking for old folders');
  memo1.Lines.SaveToFile(IncludeTrailingPathDelimiter(getcurrentdir)+datetostr(now)+'.log');
end;
Avatar billede kennethv Nybegynder
14. november 2014 - 09:41 #5
Hvor skal jeg putte den løsning ind henne af din?
Avatar billede kroning Nybegynder
14. november 2014 - 10:50 #6
uses SysUtils
.
procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
  memo1.Lines.Add(DateTimeToStr(Now) + ' - End of checking for old folders');
  memo1.Lines.SaveToFile(ExtractFilePath(ParamStr(0))+datetostr(now)+'.log');
end;