Avatar billede chrras Praktikant
12. november 2014 - 17:47 Der er 3 kommentarer

Chrome gidder ikke åbne i Windows 8

Hej!

Her i dag stoppede Google Chrome med at virke på min computer der har Windows 8 - jeg kan simpelthen ikke åbne det. Hverken fra min genvej på skrivebordet eller med genvejen på proceslinjen. Det er virkelig irriterende, da jeg jo bruger Chrome til alt. Jeg har virkelig ingen anelse om hvorfor jeg ikke kan få det til at virke, jeg havde lukket programmet ned, og fem minutter senere, da jeg ville åbne det igen, virkede det ikke.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men ingen af de løsninger jeg har fundet ser ud til at hjælpe. Jeg kan ikke få lov til at slette programmet og installere det igen, da Windows siger at det stadig er åbent - selv efter genstart.

Under "Detaljer" i joblisten kan jeg se en proces der hedder "chrome.exe" men jeg kan ikke lukke den - jeg får fejlen "Adgang nægtet".

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe, man finder hurtigt ud af hvor afhængig man er af en ordentlig webbrowser.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2014 - 18:16 #1
Har du lukket helt ned for windows (ikke bare dvale), og startet igen?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 19:07 #2
Inde i jobliste, prøv at klikke "Vis procescesser for alle brugere", og prøv derefter at lukke det.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2014 - 19:27 #3
Windows 8 lukker ikke helt ned, den laver det Microsoft kalder en hybrid lukning , hvor noget gemmes på HDD til hurtig opstart.
Men når man holder Shift nede, medens man trykker på luk, skulle windows lukket helt ned.

Ellers prøv at køre CCleaner, den plejer at spørge. om en browser skal lukkes, hvis den er åben.