Avatar billede Haliuka Nybegynder
12. november 2014 - 20:49 Der er 4 kommentarer

Er min computer i stykker?

Min computerskærm viser "Kontrollerer filsystemet på C: Filsystemtypen er NTFS. En af diskene skal kontrolleres for konsistens. Du kan annullere kontrollen af disken, men det anbefales, at du fortsætter"
Den har vist dette i et godt stykke tid nu, hvad betyder det? Kan den reddes?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2014 - 09:46 #1
den skal bare køre igennem - der er normalt 5 trin, og på store diske kan de sidste tage ret lang tid.
Den tjekker, at filer ligger hvor det er beskrevet i diskens oversigt, og at alle dele af disken kan læses korrekt. Er der dårlige områder, så flytter den data der til et andet sted, og markerer, at den ikke må bruge den plads længere. Er der defekte sektorer, så overvej kraftigt at skifte disk. Er alle sektorer ok, så no-worrys.
Avatar billede Haliuka Nybegynder
13. november 2014 - 14:24 #2
Men det der bekymrer mig er, at når den er færdig med processen siger den, at der opstod nogle fejl under processen. Noget tid efter starter den op men er ekstrem langsom. Det tog den næsten en time at skrive koden og nu loader den bare. Så må hellere ned til en med den men ellers mange tak for hjælpen! :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2014 - 14:39 #3
Det lyder meget som en større defekt på harddisk.
Avatar billede Haliuka Nybegynder
13. november 2014 - 16:02 #4
Ja, det er måske også på tide, at få mig en ny en. Men mange tak for hjælpen.