Avatar billede ridask17 Nybegynder
12. november 2014 - 21:32 Der er 5 kommentarer

Directx problemer ved spil

Hej. Jeg har købt Call of Duty Advanced Warfare til PC, og alt er fået glimrende med installation osv., som er gået over Steam (på præcist samme måde som på min bærbare, hvor det virker). Da jeg skulle starte spillet er der meldt fejlmeddelelsen "directx encountered an unrecoverable error", og jeg kan ikke starte spillet. Det er meget mærkeligt... Jeg har eksempelvis prøvet, at hente Windows Software Development Kit, da jeg ifølge denne film: https://www.youtube.com/watch?v=Y7yNOHiYCGY så hvad man kunne gøre (dog et andet spil), men det var uden held.

Jeg har: Windows 7
6GB RAM, Geforce GTX 275

Håber i kan hjælpe
Avatar billede Slater Ekspert
12. november 2014 - 21:39 #1
Dit grafikkort er under mindstekravene for det spil, vigtigst understøtter det ikke DirectX 11 som Advanced Warfare kræver.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2014 - 08:16 #2
Avatar billede ridask17 Nybegynder
13. november 2014 - 23:29 #3
Okay tak, Den kører bare perfekt på min bærbare, som jo selvfølgelig så undserstøtter DirectX 11, så jeg er sikker på, at den godt kan trække det, hvis ellers man så bort fra DirectX-problemet.
Der er ikke nogen vej udenom, vel? Altså en måde hvorpå man kan snyde programmet til at køre på et grafikkort som kun understøtter DirectX 10?
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2014 - 07:27 #4
nej den tror jeg ikke på
det er jo også bare at snyde for for der ville ji ikke gå ret lang tid før du alligevel skulle skifte graffikkort

har selv lige købe msi gtx 970
et fremragende kort
det understøtter directx 12

du skulle se farver i et spil ungerne bruger (fremragende)men på en ældre maskien er 2800 jo en del men det kan jo sagtens bruges i den næste maskine

forskellen mellem
msi gtx 970 og msi gtx 980 der er på vej er ikke ret stor men selvfølgeligt lidt på ydelsen
et godt program til opdatering af maskiner er dette her

husk det skal være denne version der er gratis og virker fremragende på de 2 sidste maskiner jeg privat har lavet

http://www.iobit.com/driver-booster.php
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2014 - 07:28 #5