Avatar billede arnepedersen Forsker
13. november 2014 - 15:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pinnacle studie 14 ulimate HD.

Hjælp mig, jeg er ved at blive vanvittig.

Pludselig kan jeg ikke køre mine videooptagelser ud til CD/DVD.
Jeg kan godt redigere og rendere dem ud som fil til en harddisk og afspille videoen på mit TV via USB indgangen.

Men når jeg vil renere den samme video ud som CD/DVD/HD dvd, ja så går det galt.
På mine tidligere Dvd'er er der to mapper. en Video TS samt en Audio Ts., men på den jeg nu laver er der kun Video ts.

På den der virker er der følgende filer i mappen Video ts:
bup
ifo
vob
bup
ifo
vob
vop.

På min nye er der:
bup
ifo
bup
ifo
evo
Den nye kan slet ikke åbne, hverken på min dvd afspiller ller på min computer.

Kan i hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2014 - 03:14 #1
prøv lige at brænde en DVD ud på en ISO fil (virtuel DVD), bare for at teste om din DVD brænder er defekt.

du kan evt. bruge den her til at oprette en tom DVD ISO: http://www.magiciso.com
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. november 2014 - 16:05 #2
Undskyld jeg ikke har svaret, men jeg fik desværre formateret hele min videoharddisk. Så jeg har kæmpet med at finde alle  mine optagelser.

Det er nu lykkedes at redde en del af det forsvundne. Nu skal det hele så redigeres forfra. Og det tager tid, men jeg vender tilbage.
Avatar billede arnepedersen Forsker
22. november 2014 - 10:21 #3
Nu er det lykkedes at lave en DVD, men jeg kæmper med at redigere mine videoer til en alm. CD. Jeg ved det kan lade sig gøre. (har gjort det for længe siden.

Jeg får bl.a. valget mellem SVCD eller VCD, men hver gang skubbes disken ud, og der forlanges en disk med større kapacitet.

Der må være en derude der redigerer video med Pinnacle som kan hjælpe mig.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2014 - 22:42 #4
alm billige CD er på 74 minutter.
alm billige dvd er på 4,7 gb - køb dem der har 9,2

men jeg må sige jeg forstår slet ikke at du gider brænde.
dine film er vel i HD ? når du laver dvd bliver de til mpg2, et meget dårligere format.

hvis du istedet gemmer dine film som MP4, og afspiller direkte som filer - så ødelægger du ihvertfald ikke dine film.
Avatar billede arnepedersen Forsker
24. november 2014 - 18:18 #5
sidwave,

jeg kan godt følge dig, men hvis jeg nu skal forærer ferievideoen til familien, så er det nok nemmest med DVD/CD. Det er ikke alle TVap. der kan afspille MP4 videofiler.

Lige et spørgsmål, hvis jeg renderer videoen som MP4 fil, kan jeg så senere hente den tilbage til Pinnacle og redigere den om?

Idag gemmer jeg mine råfiler.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2014 - 05:52 #6
ja du sku da gerne ku hente dem tilbage i PS.
lav en test.
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. april 2015 - 14:15 #7
Mange tak for hjælpen, jeg husker nok forkert, beklager
sidwave lægger du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2015 - 02:06 #8
svar