Avatar billede encigar Nybegynder
13. november 2014 - 22:42 Der er 3 kommentarer

Flere bruger til win 8.1

Hejsa

Jeg har en bærbar med win 8.1 på. Både min kone og jeg har hver vores gmail konto. Hvordan kan vi sætte det op så vi kan tilgå hver vores?

Når den starter op er det min konto som er den primære. Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg sætter hendes op.

Tanken var at når man står på forsiden, kan man vælge den bruger man vil logge ind på og så kommer man ind på den bruger side man har valgt.

Hvordan gøres det? Jeg har tilføjet hendes konto under konti men jeg kan ikke få lov til at vælge en gmail konti. Skal åbenbart kun være noget microsoft

Nogen der kan hjælpe?
Joshva
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2014 - 09:31 #1
opret en gratis microsoft live konto til din kone. Og den tilknyttes så hendes user på win8. Så laver systemet en separat mappe til hendes indstillinger, og jeres data er helt adskilt.
http://live.com
Det giver også noget plads på onedrive, samt onlineversion af word og excel. Samme id bruges også til word/excel på ipad/phone hvis I ikke har en købt office365.
Avatar billede encigar Nybegynder
14. november 2014 - 18:59 #2
Men hvordan får vi det koblet sammen med Gmail. Hendes mail er en gmail og  tanken var at vi hver kunne bruges vores egen bruger profil med hver vores egen gmail konto. Den er så koblet op på vores kalender ect.

Det kan jeg jo ikke rigtig ved at koble op på en microsoft konto eller hvad?
Joshva
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2014 - 19:16 #3
Når i først har hver sin login på Microsoft live-id, så er Windows splittet i to. Når du logger ind, så tager den gmail fra din user-mappe, og når konen logger ind, så fra hendes mappe. Det er helt som flere brugere tidligere. I kan have hver jeres apps, opsætning, baggrundsbillede osv. Det eneste, der er fælles er Windows licens og harddisk. I kan dele filer ved at placere dem i 'delte mapper' men ellers har i ikke adgang til hinandens data.