Avatar billede Slettet bruger
13. november 2014 - 23:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udendørs router

Hey -jeg kunne godt tænke mig at opsætte et IP-kamera på min sommerhusgrund, der er byggestrøm så det vil jo nok være det smarteste at forbinde det til omverden med et 3G/4G modem, men jeg har lidt svært ved at finde ét der er bare i nærheden af noget der er til at betale for almindelige menneskepenge, jeg har fundet et men prisen lå på næsten 10.000,- og så meget brænder jeg alligevel ikke for sagen, men det kunne nu være sjovt hvis det kunne lade sig gøre.
Min byggestrømstavle er placeret i et lille skur så det er ikke vand der er problemet med en almindelig router, men de meget skiftende temperaturer der naturligt vil være i dette skur, med risiko for kondens samt det at den slags elektronik sikkert ikke har det godt ved frost grader vil jeg tro, der er i hvert fald altid angivet på IP-kameraene en nedre og øvre kolde/varme grænse, så det skal der nok også være på en sådan router.
Så der store spørgsmål er: Er der nogen der kender til en router der kan klare at være ude om natten.
Gælder mig til at høre fra jer.
Kim
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
18. november 2014 - 11:00 #1
Hej Kim

overvej da og byg eg lille router/4g modem i en kasse.

Så skal strømforsyningen nok holde den varm i den kolde tid.

Desunden koster den her ikke alverden.

http://www.tp-link.com/en/products/details/?categoryid=218&model=TL-MR3420

Har du prøvet med noget portforwarding via et 4G modem og det er vist ikke sådan lige til.

Vh

Anders Dalgas
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 14:12 #2
Hey Anders.
Jamen det tror jeg da bare jeg vil prøve så, skulle den så få åndenød og stå af, går det nok alligevel....jeg har ikke prøvet at sætte anlægget op endnu, men det vil jeg kæmpe med herhjemme inden, så ikke problemerne skal løses ude i naturen, men inde i varmen.
Tak for dit indput.
Mvh.
Kim.