Avatar billede jensborgbjerg Nybegynder
14. november 2014 - 16:26 Der er 7 kommentarer

Egen webserver

Hej Eksperter

Er der en af Jer der har et link til en simpel step by step tutorial til hvordan man opsætter en webserver hjemme hos sig selv koblet op via ens egen internetforbindelse?

Mvh
Avatar billede jjbirk Nybegynder
14. november 2014 - 17:53 #1
Hmmm tror du skal starte med at lukke nogle af dine åbne spørgsmål hvis du vil have hjælp. (bare en ide)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2014 - 19:24 #2
Det kommer så også an på, hvad den skal være server for. Webhotel eller gameserver?
Alt andet lige, så er det dumt. Du kan typisk ikke køre det professionelt, og uden opdateringer og backup løbende, så bliver du bare endnu en af spamserverne på nettet.
Strøm, vedligehold og din tid lagt sammen - det er billigere at købe ude i byen.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2014 - 03:07 #3
Enig, med webserver derhjemme bliver du offer for 100000++ angreb - samt en lille pc sluger typisk 100 watt.

Når først din "privatadresse" er røget på den sorte liste, så slipper du ikke nemt væk igen.

meeen
Step by step... du skal starte IIS op, som er i Windows server 2003, 2008, 2012, 2014, eller Win 7. Og der skal du vælge hvilken fil som er din startside. Hvis du bruger ASP, PHP osv, skal dette yderligere sættes op eller installeres.
Avatar billede showsource Seniormester
15. november 2014 - 07:40 #4
Avatar billede jjbirk Nybegynder
15. november 2014 - 14:41 #5
Avatar billede jensborgbjerg Nybegynder
23. november 2014 - 16:44 #6
Hej igen,

Tak for Jeres feedback.
Hvis jeg skal købe ude i byen kender I så et sted hvor man kan få lov at installere komponenter som node.js og php komponenter i øvrigt? helst billigt!

Mvh
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. december 2014 - 20:11 #7
Det kommer lidt an på formålet. Ønsker du blot selv at lære noget kan din egen hjemmeserver sagtens være den rigtige løsning.

1) Hent VirtualBox
VirtualBox gør at du kan lave en Virtuel server på din egen computer uden at ødelægge noget. Ergo eksperimenter så meget du vil!
https://www.virtualbox.org/

2) Hent et styresystem
Som #4 også nævner, er Ubuntu nem at komme igang med. Gå ind på http://www.ubuntu.com/download/server og download en ISO-fil med den nyeste version.

3) Åbn VirtualBox, følg guiden til at oprette en ny virtuel maskine

4) Start den virtuelle maskine og vælg din ISO-fil. Herved startes installationsguiden til Ubuntu Server