Avatar billede Jst1987 Nybegynder
14. november 2014 - 17:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lyd fra computer gennem tv til anlæg

Hej,

Har et HDMI kabel fra computeren til mit tv i stuen. Lyden kommer fint ud gennem tv'et, men har et anlæg slået til tv'et. Når jeg ser alm. tv kommer lyden ud gennem et scartstik, som går ud i et rødt og hvidt, som sidder i anlægget - lyden kommer fint ud ved denne opsætning. Men når jeg ser mit computerskærmbilled på tv'et kommer lyden kun ud gennem højttalerne i tv'et.. Kan man ikke få lyden GENNEM hdmi kablet, ind i tvet og så ud til anlægget?
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
14. november 2014 - 17:49 #1
Klaret.. Hovedtlf. output ind i anlæg.. ikke optimalt, men ok.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2014 - 21:46 #2
Har du ikke en terminal der hedder Audio out på tv? Det plejer at være et hvidt og rødt phono stik som her

http://support.ligo.co.uk/hc/en-us/articles/200987768-HAMA-WHP-3001-how-to-connect-to-a-TV-set
Her burde alt lyden kunne komme ud fra om du bruger tv tuner eller lyden fra computeren.
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
16. november 2014 - 12:52 #3
Jo, var præcis det jeg gjorde.. Altså smed det sorte stik i mit hovedtelefonstik i tv'et og den røde og hvide i anlægget :) Virkede fint :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2014 - 15:56 #4
Ok. Hopper af her igen :-)