Avatar billede Thuelund Novice
14. november 2014 - 23:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ene front højtalere spiller lavere?

Hej

Jeg har et surround system og her er de hurtige spec Forstærker: Denon AVR-1610, Front Højtalere: Dali Concept 6 ''Gulv højtalere'', Baghøjtalere også Dali Concept ''ikke gulv højtalere og en 12 Tommer Subwoofer fra Dali.

Lyden i den højre Front højtalere pludselig blevet meget lav.
Jeg har byttet om på højtalerne og de virker begge to helt fint i den venstre kanal, har været inde og kigge i menuen på forstærkeren og det så fint ud og var rigtigt indstillet.
Så ved ikke om det kan være forstærkeren der er noget galt med eller om i har andre løsninger jeg kan prøve?

Hilsen Mark
Tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2014 - 03:03 #1
Det er nok kablet, eller det stik det sidder i.
Prøv at dreje stikket lidt frem og tilbage og se om lyden ændrer sig.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2014 - 11:33 #2
Det er 'balance' indstillingen på dit lydkort. Den skal stå midt i.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2014 - 11:46 #3
det hedder så ikke balance på den.
http://a248.e.akamai.net/pix.crutchfield.com/Manuals/033/033AV1610.PDF
se side 39 og frem.
Avatar billede Thuelund Novice
15. november 2014 - 14:42 #4
Nu kommer der kun lyd ud når jeg tester udgange via en indbygget test på forstærkeren men intet lyd når jeg afspiller noget..

Altså på den højre front
Avatar billede Thuelund Novice
15. november 2014 - 14:43 #5
Har haft det ude og inde igen endda skiftet kabel og det skete der ikke noget ved
Avatar billede fredjansen25 Nybegynder
19. november 2014 - 11:24 #6
Kind af et problem jeg havde problemer med.
Avatar billede Thuelund Novice
20. november 2014 - 08:36 #7
Hvad gjorde du så?
Avatar billede henrikclausen Novice
22. marts 2017 - 11:57 #8