Avatar billede desist Seniormester
15. november 2014 - 11:13 Der er 11 kommentarer

Indholdsfortegnelse

Hvordan får man punktummer til at stå over hinanden ved nedenstående?

Emne 1................................. 2
Emne 2...................................3
Emne 3..................................2
Avatar billede richardjensen Seniormester
15. november 2014 - 14:35 #1
Med så mange 'ikke lukkede' spørgsmål vil jeg råde dig til at få orden i det.
I hvilket prg. vil du have punktummer til at rette ind ?
Hvis det bare er i et alm tekst-prg.  fx. Word, må du kunne bruge tabulator.
Og mange progr. tilbyder automatisk fyldtegn.
Avatar billede Roehmann Nybegynder
16. november 2014 - 00:51 #2
Hvis det er i Word, kan du bruge Words egen indholdsfortegnelse:

Marker dine overskrifter, og vælg typografien overskrift 1,i menubjælken øverst, under fanen startside (den første der vises) Vælg så fanen referencer, og i øverste venstre hjørne kan du indsætte en indholdsfortegnelse. Så er dine "........" ALTID ensartede, og du kan nemt ændre dine overskrifter og "........." er stadig ens :)
Avatar billede desist Seniormester
16. november 2014 - 14:43 #3
De spørgsmål jeg ikke har lukket, er spørgsmål jeg endnu ikke har fået svar på. Hvis jeg så lukker dem, er jeg da 100 procent sikker på de ikke bliver besvaret.
Tab virker fint, men det er det med fyldtegn. Hvor finder jeg dem? Har prøvet med punktummer, men det virker i hvert fald ikke
Avatar billede desist Seniormester
16. november 2014 - 15:04 #4
Når jeg gør som beskrevet får jeg følgende meddelelse fra Word.?

Indhold
Der blev ikke fundet nogen elementer til indholdsfortegnelsen.
Avatar billede richardjensen Seniormester
16. november 2014 - 15:36 #5
Se under Funktioner, Tabulatorer
Avatar billede desist Seniormester
16. november 2014 - 15:40 #6
Hejigen

Jeg fik det til at fungere med tabulator. Smid et svar og du får point.
Og tak for hjælpen:)
Avatar billede Roehmann Nybegynder
16. november 2014 - 16:28 #7
Det med tabulator er en "hovski-snovski" løsning hvis du bruger Words egen indholdsfortegnelse korrekt virker det hensigtsmæssigt
Avatar billede richardjensen Seniormester
16. november 2014 - 16:55 #8
OK,- hvis du kan bruge "hovski-snovski'- metoden, så god arbejdslyst.
Avatar billede Roehmann Nybegynder
16. november 2014 - 17:26 #9
Har du markeret dine overskrifter som anvist i mit tidligere indlæg, og ændret typografien til overskrift 1, så virker det glimrende :)
Avatar billede richardjensen Seniormester
16. november 2014 - 20:00 #10
Naturligvis vil det virke, - det er jo med i hjælp.
Men der er mere end 1 vej til Rom.
Avatar billede Roehmann Nybegynder
16. november 2014 - 20:09 #11
Ja, ALLE veje fører til Rom, men personligt vil jeg foretrække den korteste... Den "korteste" vej i dette tilfælde er alt andet lige at anvende Words egen indholdsfortegnelse, idet den suverænt er den mest fleksible løsning, hvilket i enhver situation er at foretrække. Alt andet er ulogisk. Hvis du har behov for yderligere instruktion for at få det til at virke, er du velkommen til at skrive igen, så du kan få den for enhver mest optimale løsning :)